Новини
Минималният размер на фискалния резерв ще бъде 4,5 млрд. лева.
София /КРОСС/ „Заложеният минимален размер на фискалния резерв в държавния бюджет за следващата година ще се запази на 4,5 млрд. лева.” Това съобщи вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков по време на днешното заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество, предадоха от Пресцентъра на МС.
Министър Дянков представи пред социалните партньори и предложението на правителството за ръст на минималната работна заплата от 270 на 290 лева от април следващата година. Стъпката за увеличение ще бъде заложена в законопроекта за държавния бюджет. Прогнозната инфлация за 2012г. е за малко над 2 %,а ръстът на БВП- 2,9 на сто. В проекта се предвижда намаление на средствата за министерствата в сектор сигурност и увеличение на финансите за образование и култура и правосъдие.
В рамките на заседанието бяха обсъдени и приети проектите за изменение и допълнение на пакетът данъчни закони. Основните промени в тях са във връзка с привеждане в съответствие на националното законодателство с Европейското право, усъвършенстване на данъчното законодателство и изпълнение на поетите от България с присъединяването към ЕС задължения и ангажименти. Пред социалните партньори председателят на Съвета министър Симеон Дянков уточни, че спазвайки европейските изисквания трябва да бъде въведена положителна акцизна ставка върху природния газ
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗