/КРОСС/Заплатите на учителите ще бъдат увеличени с 12,6 процента със задна дата от 1-ви октомври. За това се договориха на среща при премиера Бойко Борисов министърът на финансите Владислав Горанов и председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева. Средно увеличение на човек не по-малко от 70 лева. Сега минималната работна заплата на студент, излизайки от университета, е 530 лева. От 1-ви октомври тя става 600 и съответно за всички онези допълнителни средства, които се получават. Като казвам на работещите в системата на средното образование, имам предвид от детската градина, минава се през всички видове училища и учебни заведения, и извън училищните образователни звена, от 1-ви октомври. От 1-ви януари няма да има увеличение, защото го изтегляме от 1-ви октомври. Работещите в приходните агенции също ще получат увеличение на заплатите, но от Нова година. То ще бъде с минимум 5 процента. 10 процента пък ще бъде увеличението на заетите в агенциите, подчинени на Министерството на труда и социалната политика, обяви президентът на КНСБ Пламен Димитров. Говоря за НАП, за "Митници", говоря за Агенцията по заетостта, Агенция "Социално подпомагане" и Главна инспекция по труда. В последните три увеличението на работните заплати ще бъде 10 процента от 1-ви януари следващата година. В НАП и "Митници" заложените средства предполагат минимално увеличение от 5 процента