Новини
До 25 дни платен отпуск за държавните служители

Всички работещи в държавната администрация вече ще имат по максимум 25 дни платен годишен отпуск. Това стана ясно след днешното заседание на кабинета. Финансовият министър Симеон Дянков поясни, че е взето решение, с което се препоръчва на всички държавни институции и администрации, "считано веднага", отпуските за ненормирано работно време да се изравнят с тези в частния сектор и с трудовия кодекс, и да са 20 дни за нормирано работно време плюс пет дни за ненормирано. Сега в закона за държавния служител отпускът беше 20 дни за нормиран работен ден плюс 12 за ненормиран. За оставащите седем дни ще се въведат задължителни квалификационни курсове. Идеята е да се подобрят както услугите, предоставяни от държавните служители, така и администрацията да има по-добра база за кариерно развитие, каза министър Дянков. Парите за обучение са заложени в бюджетите на всяка институция, но досега те почти не са били използвани.По думите на министъра, има две-три министерства, сред които Министерството на отбраната, в които има съществуващи Колективни трудови договор /КТД/, което означава, че промени ще влязат в следващия КТД.
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗