Новини
Правителството гласува проектобюджет 2014
/КРОСС/ Правителството ще разгледа днес законопроекта за Бюджет 2014, въпреки критиките на синдикатите и работодателските организации.
В новия бюджет е заложено минималната работна заплата и майчинските да се повишат до 340 лева, а пенсиите да се вдигнат с около три на сто.
План-сметката за догодина предвижда приходите в хазната да са с 500 милиона повече, а разходите да надхвърлят миналогодишните с 380 милиона лева. Инфлацията, икономическият растеж и дефицитът в бюджета са заложени с еднакъв размер от 1,8 %. Ако разчетите бъдат одобрени, месечната добавка за деца с увреждания ще стане 240 лева, а максималният осигурителен доход ще се повиши на 2 400 лева. Заложено е увеличение на тавана на пенсиите, който от първи юли догодина трябва да стане 840 лева.
Според синдикати и работодатели приходите в бюджета са завишени. Социалните партньори спорят за ефектите от вдигането на минималната работна заплата и максималния осигурителен доход. На вчерашното заседание на тристранния съвет те отхвърлиха проектобюджета на здравната каса.
След Съвета за тристранно сътрудничество вчера финансовият министър Петър Чобанов заяви:
Мисля, че бюджетът балансира интересите и задава ясно и категорично приоритетите, които, ако бъдат изпълнени ще се ускори икономическия растеж и ще имаме по-добро развитие.
Министрите ще гласуват на днешното си заседание и проектобюджетите на общественото осигуряване и на Националната здравноосигурителна каса
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗