Новини
Бюджет 2014-а в две комисии в НС
/КРОСС/ Законопроектът за Бюджет 2014 влиза за обсъждане на съвместно заседание на бюджетната и икономическата комисии. Ако текстовете бъдат приети във варианта, предложен от правителството, минималната работна заплата и майчинските ще станат 340 лева от първи януари, а максималният осигурителен доход ще се вдигне на 2 400 лева.
Предвижда се и повишение на пенсиите с около 3 на сто, но от първи юли. Пак оттогава максималната пенсия ще стане 840 лева. Инфлацията, икономическият растеж и дефицитът са заложени с еднакъв размер от 1,8%. С най-много средства ще разполага министерството на труда и социалната политика. Комисиите по финанси и по здравеопазване ще разгледат и бюджета на здравната каса за догодина. Разпределението на парите от здравни вноски е сред най-критикуваните бюджетни законопроекти. Срещу него вече се обявиха лекари, синдикати и повечето работодателски организации.
В публикация от в. „Сега" се коментира, че Бюджетът за 2014-а ще струва 4494 лв. на всеки данъкоплатец. Дълговете на държавата ще ни натоварят с допълнителни 2500 лв.
Необходимите над 30 млн. лв. за идеята на БСП хората с недостигащ стаж да се пенсионират по-рано срещу по-ниски пенсии не фигурират никъде в бюджета. Това стана ясно при дебатите за пакета от бюджетни закони в социалната комисия вчера.
"Средствата ще се търсят между първо и второ четене", призна председателят на социалната комисия Корнелия Нинова
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗