Новини
Минималната пенсия ще се увеличи с 4.50 лв. от 1 юли 2014 г.
/КРОСС/ Минималната пенсия ще се увеличи с 4.50 лв. от 1 юли 2014 г., решиха депутатите с приемането на текстове на второ четене на Законопроекта за бюджета на Държавното обществено осигуряване за 2014 г.
С текстовете се определя следният минимален размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст:
от 1 януари до 30 юни - 150 лв.; от 1 юли до 31 декември - 154.50 лв.
Не сме съгласни с намерението на управляващите за замразяване на пенсионната система, заяви Светлана Ангелова от ГЕРБ в началото на дебатите. Предлагате увеличаване на пенсиите с 4.50 лв. Няма и за един килограм сирене, коментира Ангелова. Управляващите предлагат дефицит в бюджета на ДОО, ние от опозицията предлагаме излишък в бюджета на ДОО, подчерта тя. Това ще стане според нея чрез преструктуриране на някои разходи и приходи. Ако не се вземат мерки за стабилизиране на осигурителната система, по думите на Ангелова, ще се увеличи дефицитът в бюджета на ДОО.
„Три години в бюджета на ГЕРБ нямаше и стъпка за увеличение на пенсии", репликира Валентина Богданова от Коалиция за България.
„Загрижеността за сметките за ток трябваше да бъде в периода, когато се повишаваше цената за електроенергия", каза Красимир Янков от Коалиция за България.
„Много моля да не правите следващи опити да се харесате на гърба на един бюджет, който е прецизно преценен на база инфлация и възможности за растеж", каза още той
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗