София /КРОСС/ Ново увеличение на минималната работна заплата трябва да има от 1 октомври. Предложението е на управляващите и предстои да бъде обсъдено със социалните партньори.В момента социалното министерство прави разчети по няколко варианта за увеличение на минималната заплата. Най-вероятно скокът през октомври ще бъде с около 20-30 лева."Очевидно е, че ще е с малка стъпка. Дали ще е 20-30 лева ще уточним в Съвета за тристранно сътрудничество и с МФ, по-скоро ще бъде с малка стъпка от октомври и с по-голяма от януари 2014 г.", прогнозира социалният министър Хасан Адемов.Увеличението ще засегне близо 200 000 души, които в момента получават минимума от 310 лева. Най-голяма част от тях - 160 хиляди, са заети в частния сектор.Преди да стане факт, предложението за увеличение трябва да бъде обсъдено в Съвета за тристранно сътрудничество, който обаче от началото на годината не функционира. Тогава работодателските организации го напуснаха заради поправка в закона, която задължи представителите им да декларират имуществото и доходите си. До края на месеца законът ще бъде върнат в стария му вариант, за да се спаси диалога със социалните партньори."Всяка непремерена, популистка мярка ще влоши заетостта. Това трябва да става в рамките на бюджетната процедура, в противен случай е неблагоприятно за бизнеса", заяви Димитър Бранков от Българската стопанска камара