/КРОСС/ Военнослужещите мъже - самотни родители и осиновители да могат да ползват отпуски, за да отглеждат децата си предвиждат промени промени в закона за отбраната, предложени от правителството и приети днес на първо четене от парламента. В сегашния закон отпуск по майчинство при условията на кодекса на труда могат да ползват само жените военнослужещи, а на мъжете се полага 7 дни платен отпуск при раждане или осиновяване на дете в семейството.С промените се повишава и пределната възраст на войниците от 45 на 50 години. Мотивите на правителството са, че намалението от 49 на 45 години през 2010 г. е било драстично, а по-високата пределна възраст дава възможност за по-пълноценно използване на потенциала на войниците.Извършва се и преструктуриране на звена към министерството на отбраната, което, по думите на военния министър Ангел Найденов, ще доведе до свиване на щата с 85 души, или около 5%. По време на разискванията Найденов посочи, че промените като цяло ще повишат социалния статус на военнослужещите, и заяви, че законодателната програма на министерството предвижда по-радикални промени, които предстоят през следващата година. С тях кабинетът щял да изпълни социалните си ангажименти към армията. Предвижда се създаване на две нови дирекции към военното ведомство, едната от които "Социална политика", както и поправки, свързани с кодекса за социално осигуряване, посочи Найденов