София /КРОСС/ Средно с 10,1% ще се повишат минималните осигурителни доходи през 2016 г. за икономическите дейности, в които работодателите и синдикатите вече постигнаха споразумения. Документите, внесени в социалното министерство, посочват конкретни стойности за деветте квалификационни групи професии в 39 бранша. По данни на Националния осигурителен институт към април т.г. в тях работят на трудов договор общо 956 075 души. Социалните партньори са се договорили за още две икономически дейности - „Горско стопанство" и „Хотелиерство, ресторантьорство, туристическа агентска и операторска дейност", но точните данни за тях все още не са огласени. Засега най-голям е скокът в праговете за заетите в производство на мелничарски и нишестени продукти - 18,1%. Там средният осигурителен доход се увеличава с повече от 100 лв. Сериозен е ръстът също при пощенските и куриерските дейности - 17,6%. Въпреки това обаче там средният праг догодина ще бъде едва 427,60 лв. Двуцифрени са увеличенията също в производствата на дървен материал и мебели, на изделия от слама, на хартия и картон, на електрически съоръжения, както и във всички видове строителство. Постигнатите споразумения обхващат по-малко от половината икономически дейности, за които се определят осигурителни прагове. Засега не се очаква договореност между социалните партньори в сферата на производството на безалкохолни напитки, минерални и други бутилирани води