Новини
Минималната заплата може да стане 510 лева от 1 януари
/КРОСС/ Минималната работна заплата да бъде увеличена от 460 лева на 510 лв. от 1 януари 2018 г. Година по-късно - от 1 януари 2019 година тя да стане 560 лв. и да достигне 610 лв. от 1 януари 2020 година е прогнозата на финансистите. Това е записано в публикувания от Финансовото министерство Проект на средносрочната бюджетна прогноза за периода 2018-2020 година.
При разработване на разходите за пенсии за периода 2018-2020 г. е взето предвид увеличаването на минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст на 180 лв. от 1 юли 2017 г. и на 200 лв. от 1 октомври 2017 година.
В средносрочната бюджетна прогноза за периода 2018-2020 г. е предвидено поетапно увеличаване на възнагражденията на педагогическия персонал в системата на предучилищното и училищното образование с цел постигане на удвояването им в 2021 година.
Според документа, данъчната политика за този период не предвижда значителни промени на основните данъци и ставки. За периода 2018-2020 г. е повишаването на събираемостта и намаляването на дела на сенчестата икономика.
Увеличават базата, върху която самоосигуряващите се лица внасят сумите в бюджета. За 2018 година, съобразно облагаемия им доход, се увеличава съответно в размер на 510 лв., 550 лв., 600 лв. и 650 лв.; за 2019 г. - 560 лв., 600 лв., 650 лв. и 700 лв.; за 2020 г. - 610 лв., 650 лв., 700 лв. и 750 лева.
Осигурителната политика за периода 2018-2020 г
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗