Новини
Очаквано: България твърдо на дъното с най-ниска минимална заплата в ЕС
/КРОСС/ Минималното заплащане на труда (преди приспадането на данъците) в рамките на Европейския съюз към януари 2018 година е било най-ниско в България, следвана от Литва, Румъния и Латвия, показват резултати от проучване на Евростат, оповестено в петък, предава БНР.
Трябва да се има предвид, че към 1 януари 2018 година в 22 от 28-те страни членки на Съюза има въведена минимална работна заплата, като подобна мярка на държавно ниво не съществува в Дания, Италия, Кипър, Австрия, Финландия и Швеция.
Според Евростат, 22-те страни, в които съществува минимално заплащане на труда могат да бъдат разделени на три основни групи въз основна на съответния размер на това заплащане в евро.
Ежемесечните минимални работни заплати са били до голяма степен под 500 евро за страните - членки на ЕС от Източна Европа и далеч на 1000 евро за държавите от Северозападна Европа.
През януари 2018-а година България е на опашката на тази класация с минимално заплащане на труда от 261 евро, следвана от още 9 страни членки от Източна Европа: Литва (400 евро), Румъния (408 евро), Латвия (430 евро), Унгария (445 евро), Хърватия (462 евро), Чешката Република (478 евро), Словакия (480 евро), Естония (500 евро) и Полша (503 евро).
Това показва, че минималната работна заплата в нашата страна изостава сериозно дори и спрямо останалите по-бедни държави - членки от Източна Европа, представлявайки под 65% от заплащането в страни като Литва и Румъния
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗