Новини
Максималната пенсия става 840 лв. от догодина
София /КРОСС/ От месец юли следващата година пенсиите ще се увеличат с 3 процента по "швейцарското правило", което включва 50 процента от инфлацията и 50 на сто от средния осигурителен доход. Максималната пенсия ще бъде 840 лева също от юли. Това реши Надзорният съвет на НОИ с приемането на бюджета на Държавното обществено осигуряване.В проекта на бюджет на Държавното обществено осигуряване за 2014 година предвидените увеличения на пенсии и социални плащания не са с увеличаване на дефицита и не са за сметка на дефицита. На следващо място, според нас, това, което предлагаме с проекта на бюджет на ДОО за 2014 година - макар и малко, увеличаваме нивото на социална защита на българските граждани, обясни министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов.Средният размер на пенсията ще бъде 307 лева. Обезщетението за гледане на дете до 2 години ще бъде 340 лева. Толкова ще стане и минималната заплата през следващата година.През следващата година няма да има промяна в правилата за пенсиониране за работниците от първа и втора категория. Така на практика жените, работещи първа категория труд ще могат да се пенсионират на 48-годишна възраст, ако са налице и всички останали изисквания това да се случи. За мъжете, работещи в тази категория пенсионната възраст ще бъде 53 години. Жените, втора категория през 2014 ще се пенсионират на 53 години, а мъжете - на 58В бюджета на ДОО не е предвидена промяна в условията за пенсиониране на лицата от специалните ведомства
От първоизточника
Прочети в оригинал ↗