Осигурителните прагове ще нараснат средно с 6.8% през следващата година, стана ясно в петък. Ден по-рано беше постигнато ново споразумение в туризма, където първоначално бе договорен ръст от 14.2%, но в последния ден от преговорите стана ясно, че работодателската организация в сферата на туризма – Българска туристическа камара - е оттеглила подписа си от секторното споразумение. В новото споразумение е договорен ръст от 13.1 %.   Средният минимален осигурителен доход в туризма ще бъде 457.22 лева, докато при предишни договорки се очертаваше да е 461.86 лева. Преди споразумението в туризма общият среден ръст за всички икономически дейности се очертаваше да е 7%.   По последни данни средният минимален осигурителен доход за 2012 година е 504.11 лева, което е с лев по-малко, показват изчисленията на Българската стопанска камара.   Тя отново призова да не се въвежда административно увеличение на праговете в секторите, в които няма постигнати договорености. За близо половината дейности не е постигнато споразумение. Социалният министър вече обеща, че няма да налага административно увеличение. Предстои праговете да бъдат разгледани и в тристранката.