02/28/13 07:37

Исландия (ден 4 – начало): Непреодолимата

В последните дни много хора започнаха да говорят за Исландски модел на управление. Ние, разбира се, не оставяме политиката встрани, но ще покажем другите страни на Исландия. Днес Продължаваме с пътуване из Исландия заедно с Гергана. В „нулевия“ ден пристигнахме в Рейкявик, е през първи ден заминахме към Синята лагуна, после поехме към гейзерите и водопадите на Исландия, а за послдено посетихме известния вулкан Еяфялайокул и близките глетчери.  Днес ще опитаме да проверим можем ли да преодолеем Исландия.

Приятно четене:

Исландия

ден 4

Непреодолимата

на ставане Hofn е тук-там огрян от слънце; градчето е в подножието на единия от вчерашните езици на Vatna hofn почти прилича на градче и решаваме да намерим банка и да се сдобием с малко повече от местните банктотки; [geo_mashup_map] [geo_mashup_location_info]     оказва се, че от три дни живеем един час напред от тукашното време и се налага близо час да се помоткаме, докато отворят; в банката еврата, които сме решили да сменим, ги гледат странно… лъкатушим покрай все по-нарязания бряг и скоро стигаме до отбивка навътре; дестинацията ни е водопад някъде на горе по течението на река реката се стеле широко в плоската каменна долина и се цепи на десетки ръкави и ръкавчета, които постоянно се събират и разделят; пътчето, на места едва забележимо, ту се изкачва по околните хълмчета, ту пресича заблудените води; скоро стигаме табелка ееее, ние сме с джипка, няма какво да ни спре ръкавите на реката постепенно се сгъстяват, а теченията стават бурни и дълбоки; стигаме място, което не можем да пресечем – да нагазим във водата за проверка на дълбочината е невъзможно, тъй като не сме екипирани с нищо повече от планински обущета; връщаме се и опитваме друго разклонение на пътя, само за да опрем в още по-широки и бурни води… отново се връщаме на първото място и след известни размишления – мечка страх, мен не страх, нагазваме бавно водите; на около една трепа от пътя водата се качва толкова, че малко по-дълбоко би заляло нивото на пода на купето; задна, лекичко, лекичко – и с подвити опашлета тръгваме на обратно; целият героизъм е заснет на видео, което ще кача по-късно :) по пътя на обратно гпс-то ни извежда по път, различен от този по който влязохме изкачваме се по хълмовете и имаме възможност да мернем от височко Онази, която не можахме да пресечем за утеха слънцето почти се показва от другата страна на хълмчето слизаме по зелени пасища покрай друга река; там, където има зеленко, винаги има и от тези обратно на път номер 1 и отново на север път 1 е околовръстното на Исландия; над 1/3 от пътешествието ни е разположено по неговото трасе уцелваме, макар и за кратко, един от фиордите в добро настроение (спокоен и без вятър по повърхността на водите му) крайбрежията са изпъстрени със стари фарове; спираме на скалистия бряг местният обитател, който в момента мъти, е крайно недоволен от появата ни мога да го чуя как си отдъхва, когато си тръгваме отново хващаме към вътрешността, отново дестинацията ни е водопад и отново не можем да го стигнем пред речните корита; този път поне пътят услужливо е затворен с няколко големи камъка този път Исландия ни е приготвила компенсация това прекрасно животно, донесено от земите на Норвегия от заселниците, почти не се притесни от нас едва когато слязох от колата, стадото реши, че все пак ще се премести; замислих се, че ние сме вероятно единствената кола, която ще мине по този път през днешния ден Очаквайте продължението Автор: Гергана Милушева Снимки: авторът Други разкази свързани с [geo_mashup_category_name map_cat="428"] – на картата: [geo_mashup_map height="450" width="570" zoom="auto" map_content="global" map_cat="428" auto_info_open="false" marker_select_highlight="true" marker_select_center="true"] [geo_mashup_category_name map_cat="428"]