03/04/14 09:48

Украйна на мотор, 2013 (7): Крим: Балаклава

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, посетихме Катакомбите на Одеса разгледахме центъра на Одеса,  отидохме до Музея за восъчните фигури в Одеса, а така също и на руска баня, за последно стигнахме до Любимовка на Крим.  Днес продължаваме обиколката на Крим със станалия известен покрай бягството на Янукович район на Севастопол Балаклава

Приятно четене:

Украйна на мотор

част седма

Крим: Балаклава

Ден 5 12.06.2013 г. 220 км

Този ден отново станахме рано към 7:00 ч. за да имаме време. Плана беше да обиколим интересната част на Крим която е очертана на картата. Димата ни каза, че в другия край са курортни градчета с дискотеки което не ни засягаше особено освен ако не бяхме тръгнали на секс туризъм но определено не бяхме тръгнали за това. По принцип Украйна като дестинация изглежда доста подходяща за секс и алкохолен туризъм има доста места където това си е нещо нормално но също така е с много красива природа.

Аз реших да карам тези 200 км по обувки и дънки но с яке не беше за къс ръкав и голи гърди толкова километри. Изпразних топ касата така, че да може да се събират якето и каската в нея и всичко беше наред. Стегнахме се и потеглихме:

Пътя в тази част е доста добре ремонтиран явно заради добре развития туризъм.

Посоката беше Балаклава.

Пристигнахме в

Балаклавския залив

и оставихме моторите на един паркинг до пристанището. Не бяхме закусвали и се озъртахме да намерим нещо за закуска беше около 9:00 ч. Докато се озъртахме дойде едно момче и ни предложи да направим разходка с лодка из залива като ни разкаже повече за него.

Балаклавский район, Севастопол, Украйна

Първоначално се дърпахме защото плана беше друг и нямахме време но се разбрахме, че ще направим една бърза разходка за около 30 мин като щеше да струва 30 лв като първо реших, че е на човек но после се оказа, че е за цялата лодка направо без пари. Решихме, че има уловка както става при нас в повечето случай но се навихме.

Ето го и капитана на лодката:

Натоварихме се и поехме:

Имаше делфини около лодката които не можахме да заснемем за съжаление. Водата ще кажеш, че не сме на черно море ами на бяло кристално чиста и се вижда дъното даже Варненци се изумиха колко е чисто.

Момчето започна да разказва за крепостта кое как и кога е построено, как е било военно селище по време на войната и цивилни са нямали достъп до там за ремонтния завод за подводници много интересни неща няма как да ги опиша. Ще ви разходя на бързо из залива пък който реши може лично да иде да го види:

Изхода от ремонтния завод за подводниците:

Патици в залива:

Крепостта:

Морската охрана:

Помнете войната за тези хора това е много важно много са загиналите:

Плажът, бетонен със стълбички все едно влизаш в басейн но с прекрасна вода, все едно да се къпете на пристанището във Варна само, че без да излизате от водата като негри Smile.

Обелиск:

Изхода на залива към морето:

Входа на ремонтния завод за подводници:

Във връзка с последната снимка струята от лодката която се вижда момчето каза, че ако искаме може да се пуснем има въже зад лодката капитана дава газ и става като джакузи хаха било атракция това но нямахме бански Smileлудница просто. Иначе за ремонтния завод за подводници момчето на лодката ни разказа доста интересни неща. По време на войната дошъл на проверка тогавашния им ръководител не знам името точно и понеже завода можел да поеме само 50 метрови подводници пък имало и по големи по онова време боядисали две от по големите подводници еднакво и едната на изхода, другата на входа като дошъл на проверка вкарали едната на входа и я оставили в началото но да не се вижда и след малко изкарали другата от изхода уж, че е минала през тунела което няма как да стане тъй като е доста тесен и е на завой вътре Smile.
Паметника на матроса:

Слезнахме от лодката и заобиколихме пеша от другата страна на залива за да може да влезем във военния музей който е бивш ремонтен завод за подводници. По пътя на едно кръгово изникна този паметник:

Входа на музея сами може да видите водата в какво състояние е, единия вариант за обиколка беше на тази електрическа лодка, другия пеша по коридорите, ние избрахме пеша:

Ето ги подводниците как са били наредени в залива:

Влезнахме в музея с група и екскурзовод, входа беше някакъв символичен не помня точно но примерно 5 лв или нещо такова. Посрещат те с военен марш който съм заснел на клипче със звук което по късно ще побликувам като линк. Самото убежище издържало атомна бомба като тази над Хирошима и Нагасаки и имаше доста масивни врати в овална форма:

Торпедо:

Лека разходка из музея:

Канала през който са минавали подводниците:

Входа:

В дясно се вижда входа на сухия док където са влизали за външен ремонт, източва се водата и на дъното оставало 2 тона сафрид който се раздавал на местното население, като ги гледам не искаха да чуят за риба Smile явно им държи от тогава хаха.

Очаквайте продължението

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с – на картата: