05/14/14 07:20

Украйна на мотор, 2013 (10): Крим: Бахчисарай и Чифут кале

Продължаваме с обиколката из Украйна с мотора на Антон. В първата част стигнахме до Молдова, после влязохме в Украйна и през Болград стигнахме до Одеса, посетихме Катакомбите на Одеса разгледахме центъра на Одеса,  отидохме до Музея за восъчните фигури в Одеса, а така също и на руска баня,  стигнахме до Любимовка на Крим, и Балаклава и  Ялта, а за последно тръгнахме в посока Бахчисарай. Днес ще бъдем в Бахчисарай и ще разгледаме местната крепост Чифут кале.

Приятно четене:

Украйна на мотор

част десета

Крим: Бахчисарай и Чифут кале

Стигнахме в Бахчисарай към 19:30 ч. Ханския дворец беше затворил и тъй като работи до 18:00 ч. и го видяхме само от вънка.

На входа обаче една кака ни причака отново и предложи да ни води до скалния град Чифут Кале с джипка тип УАЗ. Цената беше 46 лв за цялата джипка почудихме се и решихме да ходим, тя предложи екскурзоводски услуги срещу 30 лв, но ние отказахме и завихме, че ще се возим само на горе да разгледаме.

Голям екшън снимал съм на клипчета може да ги видите по на там:

Този младеж беше дребничък и кормилото му бягаше из ръцете хаха.

Тука сме на междинна почивка и оглед на долината в която има много скални градове които са нещо като нашия Перперикон.

Следващата спирка беше един

невероятен каньон,

в който са снимани доста филми. Просто спираща дъха гледка.

Точно до каньона беше

скалният град Чифут Кале

Тука явно вече имаше лек капан защото ни чакаше един младеж на входа който събираше такса ма за какво за някакви камъни и питаме колко 10 лв на човек викаме си, а не тръгваме си като видя, че не подаваме свали на 5 лв и ние се навихме.

Средневековый город-крепость Чуфут-Кале, вул. Басенка, Бакхчисарай, Крым, Украйна

Реално е като нашия Перперикон – ако няма кой да ти разказва кое какво е, гледаш само камъни.

Всички снимки тук:

Почна да се стъмва и потеглихме обратно на долу с джипката:

Беше пълен мрак като слезнахме долу но никой не беше пипнал моторите. Качихме се и спряхме в центъра на Бахчисарай да хапнем нещо за вечеря. Заведението много приятно с градина много хора и пак маси да ядеш легнал, имаше една свободна и Шидера предложи да легнем на нея хаха само, че с Наско не се навихме щото някак си не ми идва да ми слиза храната в тази поза и за това седнахме на нормална маса. Дойде менюто и почнахме да се чудим какво да изберем от Татарската кухня, до нас на масата седеше един човек и като ни видя какви сме се зачудили ни предложи веднага някаква странна супа и ние се съгласихме но за всеки случай поръчахме и по един шашлик.

Супата се оказа някаква уникална, едно голямо кюфте, половин огромен картоф, огромно парче месо и синя слива за капак Smile беше много вкусна Smile.

След като се навечеряхме зададох на GPS-а координатите на къмпинга Любимовка който беше на 30 км горе долу от Бахчисарай и подпалихме на там, малко кофти, че замръкнахме но дъжда прецака работата. Прибрахме се и се метнахме на креватите, следващия ден предстоеше голям преход.

Очаквайте продължението

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с – на картата: