07/08/14 06:00

Корфу – ден първи

От днес Тони ще ни води на пътуване до остров Корфу. Започваме с първия ден, в който от София, през Игуменциа ще стигнем до Дасия на Корфу. Приятно четене:

Корфу

ден първи

Един тих, спокоен, безлюден остров – това не е о. Корфу :).

Остров Корфу в Йонийско море

е една световно известна дестинация доста добре рекламирана по целия свят и за това решихме с жена ми да я посетим. Речено–сторено, имахме 4 дни на разположение, като тръгнахме от Четвъртък 18.07.2013 г. и се пробрахме в Неделя 21.07.2013 г. Натоварихме мотора порядъчно със къмпинг оборудване и малко количество дрехи. За из път си направихме сандвичи. Планът беше да тръгнем рано сутринта, тъй като ни чакаха 640 км до Игуменица, от там –ферибота и къмпинг Karda Beach в Dassia http://www.kardacamp.gr/ който ни беше препоръчан от нашия приятел Goshi който беше ходил там май месец. Бях си набелязал няколко забележителности на острова които да видим от този сайт: http://www.feelgreece.com/bg/corfu/sights нацъках ги предварително на GPS-а да са ми готови там :).

Тръгнахме рано към 7:30 ч. в Четвъртък от София посока Игуменица без много мотане стигнахме до Сандански, малко след това пътя е отбит заради магистралата която е в строеж. Единия вариант беше обход с тировете през Петрич, другия беше обход посока Мелник и след това през селата и през Враня и пак долу на Кулата излизаме, избрахме втория вариант през Враня който се оказа спокоен и само аз бях на пътя :). Стигнахме доста рано

на Кулата и минахме през КПП то

за не повече от 30 сек :). Продължихме по пътя към Серес който не е в много добро състояние но за сметка на това е две ленти в посока почти през цялото време и се минава сравнително бързо. След Серес на около 20 км започва магистрала посока Солун и от там до Игуменица е само магистрала което улеснява много придвижването.

Малко след Солун се качихме на Атинската магистрала и платихме 0,80 Eur за мотор такса. След около 3 – 4 км се отбихме по магистрала за Игуменица и спрях на една бензиностанция точно след отбивката да заредя. След тази бензиностанция

има 284 км до Игуменица по които няма бензиностанции,

за да заредиш трябва да слизаш от магистралата и да търсиш някакви малки по селата което не ми се стори опция. Някъде около Гревена има един Шел който е на около 500 м отстрани, но пак си е слизане и качване на магистралата, което отнема време. Самата магистрала не е много скучна и бързо минава, има много интересни тунели по 5 км дълги като на Need For Speed – вътре са с денивелация и завой, всичко е добре осветено и маркирано. Чат-пат има отбивки с тоалетни и паркинги, които са обозначени 3 км пó от рано, но не са много на често – има участък в планината, където отбивките са през 100 км :). На една такава спряхме за тоалетна.

Пътят за Игуменица Пътят за Игуменица Пътят за Игуменица

По пътя имаше още 3 тола за плащане на такси на които платихме по 1,70 Eur тоест София – Игуменица с мотор тол таксите общо излизат 5,90 Eur за кола мисля, че беше по 2,40 Eur или нещо такова не съм се заглеждал, че не ме интересуваше.

Пристигнахме в Игуменица

към 14:30 ч., което прави 7 часа път за 640 км, което си беше много добре. Почнах да се оглеждам за

ферибота

Има едни будки наредени една до друга като на женския пазар в които седят някакви и продават билети на различни компании. Гледам на едната будка навалица страшна и пише 15:15 ч. викам си това е нашия. Наредих се на опашката, някакъв дърт грекос се опита да ме предреди, но безуспешно точно селския начин като при нас седи на опашката и леко ме избутва и минава странично пред мене баси наглостта. Взех билети по 10 Eur на човек и 11,30 Eur за мотор тоест 31,30 Eur всичко което е доста скъпо според мене. Натоварихме се на ферито и вдигнахме котва:

Ферибот Игуменица Ферибот Игуменица

Моторите – най- отпред:

Ферибот Игуменица

Един, дето товареше, ми прави знак с пръсти „V – вива форевър“ – викам, тоя к’во иска? Хаха, после се сетих, че ми казва на централна стойка да го сложа мотора:

Ако е на странична, както V-strom-а, те връзват с въже, за да не се катурне.

Ето я магистралата, как се вие от планината към пристанището:

Ферибот Игуменица

Довиждане Игуменица:

Здравей, Корфу:

Корфу Корфу

На влизане засякохме един кораб на подводни криле тип „Комета“ явно ги ползват за по бързо придвижване:

Корфу

Като цяло доста круизерски кораби виждахме всеки ден да спират на Корфу за по няколко часа и после отплаваха:

Корфу Корфу

Стигнахме острова, разтоварихме се много на бързо, тъй като моторите ги слагат на първа позиция и отпрашихме към

Дасиа

градчето, в което беше къмпинг Карда бич около 10 км от пристанището. Пристигнахме на къмпинга заедно с един немски кемпър, момичето от рецепцията ни заведе в комплект да си харесаме места и да се настаняваме. Харесахме едно място и се разпънахме там.

Корфу Корфу Корфу Корфу

Понеже почна леко да се стъмва отскочихме да видим плажа:

Корфу Корфу Корфу

Доста камъняк, но в последствие установихме, че това е един от хубавите плажове :). Oколо 2 – 3 м навътре в морето става равен и мек пясък, но докато стигнеш дотам са си гадни камъни. Принципно толкова равно, че играеха волейбол.

Dassia, Гърция

Напазарувахме набързо в магазина на къмпинга, в който цените бяха доста солени, хапнахме и излязохме на разходка да видим що е то

Дасиа

Корфу Корфу

Курортно селце доста изпуснато от към поддръжка, всичко едно вехто боклуци насам на там общо взето на доизживяване тротоар почти няма някъде метър широк тук там го има тук там не и рискуваш да те отнесе някой скутерис.

Намерихме на 500 м от къмпинга доста добре зареден магазин с цени значително по ниски от тези в магазина на къмпинга примерно водата беше 0,40 Eur което си е на половината и от там на сетне ходихме да си пазаруваме от въпросния магазин. Къмпинга и той на пръв поглед уютен но в същото време слабо поддържан, в баните и тоалетните котления камък по тръбите беше станал като образования в пещера, явно не се чистеше много много но пък за сметка на това имаше сапун, кърпи за ръце хартиени и тоалетна хартия е вярно от тази най- тънката дето като натиснеш с пръст се сещате какво се случва :).

Разходихме се огледахме и легнахме да спим рано около 22:00 ч. Да спиш добре ама цяла нощ прелитат самолети над главата ти. Какво се оказа летището е така разположено, че след като излетят самолетите завъртат веднага над острова и почват да набират височина съответно денонощно страхотен шум от форсиращи се двигатели на самолети приятно за почивка.

Очаквайте продължението

Автор: Антон Конакчиев

Други разкази свързани с – на картата: