12/09/15 12:55

Манастирът Хорезу и Крайова (Из Карпатите на мотор – 5 част)

Продължаваме мотоциклетната си обиколка из Караптите и Трансилвания заедно с Тони. Първия ден минахме през прохода Трансфагарашан и спряхме вечерта в Сибиу. В първата половина на втория ден бяхме солната мина в Турда и започнахме обиколката си на крепостта (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която продължихме и разгледахме Сибиу. Третия ден от нашето пътуване започнахме с преход през прохода Трансалпина, а ще завършим с манастира Хорезу и Кройова.

Приятно четене:

Манастирът Хорезу и Крайова

част пета на

Из Карпатите на мотор

Ден 3 – продължение

Стигнахме до

манастира Хорезу,

който е част от културното наследство на Юнеско. Влязохме да го разгледаме и да цъкнем по някоя снимка.

Манастир Хорезу, Румъния

Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния

Иво реши да почине.

Църквата

Манастир Хорезу, Румъния

Вътре беше хубаво изрисувана църквата, но нищо особено.

Horezu 245800, Румъния

Самото манастирче изглеждаше запазено и спретнато. Една монахиня ни попита дали сме италианци, и се зарадва като и казахме, че сме българи, явно не посещават манастира много наши сънародници. Ето и още малко снимки.

Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния Манастир Хорезу, Румъния

След като приключихме с разглеждането

потеглихме към Крайова,

която беше на около 70 км от Хорезу, само дето тези 70 км са път от бетонни плочи и селата са залепени едно за друго, тоест си постоянно градско и не можеш да разбереш в кое село се намираш. Добре, че на GPS-а ги гледах как се сменят. Карахме със 60 – 70 км/ч, за да не ударим някое куче, а не беше като да няма постоянно изскачащи от тук от там. Спряхме на една малка селска бензиностанция Иво и Жорката да сипят по малко бензин.

На мотор из Румъния – Крайова, Румъния

След това потеглихме, но почна да става топло. Оставаха около 30 км до Крайова, но се бяхме изморили вече от постоянното друсане по бетонните плочи и бавното каране нащрек през селата и спряхме в едно от селата да пием по кафенце и да хапнем по един сладолед. След като починахме, хванахме пак пътя и не след дълго бяхме в Крайова.

В хотелчето ни посрещнаха добре. Малко семейно хотелче с по-добри стаи от тези на хотела в Сибиу и малко тясно дворче достатъчно да си оставим моторите. Отново нямаше проблем със смяната на единична стая с двойна и пак му се размина на Жорката спането върху Хондата :)

Изкъпахме се, преоблякохме се и ни извикаха такси. Стигнахме и закрачихме към центъра. Отново имаше рок концерт и центъра беше затворен. И ето ни пред университета.

Университет – Крайова, Румъния

Университетът

Главната улица в Крайова

беше затворена заради концерта и беше доста приятно да се разхождаме пеша.

Главната улица в Крайова, РумънияГлавната улица в Крайова, РумънияГлавната улица в Крайова, РумънияГлавната улица в Крайова, Румъния

Театъра в Craiova.

Театъра в Крайова, Румъния

Полицията в Крайова

Полицията в Крайова, Румъния

Роял с цветя пред полицията в Крайова

Роял с цветя пред полицията в Крайова, Румъния

Роял с цветя

Чело с цветя пред полицията в Крайова

Чело с цветя пред полицията в Крайова, Румъния

Чело с цветя пред полицията

Ето и рок групите, които забиваха на центъра.

Плакат с рок-групи – Крайова, Румъния

Много искахме да видим пеещите фонтани, тъй като са си атракция и са в такт с музиката, но заради концерта не ги пуснаха, но поне ги снимахме.

Пеещи фонтани – Крайова, Румъния

Раздвижихме се по огромните пешеходни алеи в търсене на вечеря, много по дълги като разстояние от софийската Витошка примерно.

Крайова, Румъния Крайова, Румъния Крайова, Румъния Крайова, Румъния

На края след дълго лутане се настанихме в едно заведение, където предлагат само скара. Жената не ни разбираше много на английски, но на съседната маса имаше румънци, които говореха английски и ни съдействаха веднага. Та поръчахме 11 мичита с mustard и всичко беше наред.

Кебапчета за вечеря – Крайова, Румъния

След като похапнахме вече се беше стъмнило и решихме да се раздвижим из града за нощни снимки.

Крайова нощем – Румъния Крайова нощем – Румъния Крайова нощем – Румъния Крайова нощем – Румъния Крайова нощем – Румъния Крайова нощем – Румъния

Виждат се лампите вградени в плочките на площада.

Крайова by night – Румъния Крайова by night – Румъния

След като приключихме с нощните снимки решихме да ходим на бар, и то не какъв да е ами FaceBar.

Facebar – Крайова, Румъния

И наздраве с коктейлчетата.

Стана късничко и се запътихме да си търсим такси. Стана сравнително лесно. Прибрахме се в хотела и се уговорихме, че може да станем към 7:30 ч., тъй като ни оставаха малко километри до София.

Кратък видео клип от Трансалпина можете да видите качено в Youtube:

Ако сте с WEB Browser IE 9+, Chrome 5+ или Safari 3+ можете да гледате директно оригинала на видеото във FullHD 1080p формат:

Ден 4 – около 330 км

Карта на маршрут – През Румъния на мотор

4 ден

Станахме по плана, и започнахме да си събираме багажа, моторите си бяха на мястото.

През Румъния на мотор, Крайова

Натоварихме се и на 450 м от хотела имаше OMV, спряхме да хапнем и останалите леи ги сложихме в резервоара. Ядохме някакви бутер-банички и щрудели, след което имахме киселини. Имам чувството, че тези боклуци уж на място правени ги карат от Австрия по всичките им бензиностанции, тъй като в нашите изглеждат по същия начин въпросните боклуци, които тук никога не съм ял.

Хванахме си главния път към Калафат

На много места е преасфалтиран и разширен до положение с 3 ленти. На други места в момента тече ремонта, но реално се кара много бързо. Като приключи скоро ремонта ще е стъкло и широк, навсякъде го разширяват. Сравнително бързо изминахме 88 км до Калафат и минахме на

Дунав мост 2

без пари, както обикновено. (Мостът е безплатен за мотоциклети – бел.Ст.)

Следваща спирка ни беше Лукойла на 30 км преди Монтана. Оттам решихме, че ще ходим да хапнем на Клисурския манастир, който е на 5 км встрани от пътя за Петрохан. Хапнахме прясна пъстърва и както обикновено всичко беше много вкусно.

После хванахме Петрохан,

от Северната страна ми е любим откакто го преасфалтираха нацяло и тези 10 км се карат супер бързо и много приятно. Настигнах едно Порше Карера 911, и явно се засегна и почна да раздава ръчка между завоите. Очаквах повече от тази кола, но явно само на магистралата може да се представи добре. Ние двамата с мотора и куфарите сме около 500 кг, мотора ни е 96 к.с., но нагоре набирах в правите участъци колкото Поршето и то движейки се в средните обороти, пък той си настъпваше сериозно и двигателя му ръмжеше много и така до билото.

Надолу не е забавно и го пуснахме да си ходи :)

Получих малко мрънкане, защо съм се състезавал с Поршето, пък аз така си карам всеки път и не го приех за състезание, а за нормално каране. В крайна сметка не съм се напъвал да го изпреварвам, просто си карах зад него, пък то толкова си може :). V2 двигателя рулира 😉
В София пристигнахме около 15:00 ч. Направо се чудя защо минавахме през Оряхово, тъй като пак минахме покрай Craiovа, като времетраене е едно и също, пък може и по бързо да е през Дунав мост 2 и е без пари. През Оряхово е съвсем малко по-късо, но пътят е по-лош и се занимаваш с фериботи. Та ако се пътува от София, по-добре да се мине през Видин според мен.
Така приключи и това 4-дневно пътешествие.
Всички снимки можете да видите тук: http://www.tonyco.net/pictures/Romania_30_07_2015/

3D снимки от пътуването можете да намерите тук: http://www.tonyco.net/pictures/3D/Romania_30_07_2015/
Инструкции как се гледат 3D снимки можете да намерите тук: http://www.tonyco.net/pictures/3D/