12/10/13 19:44
(http://www.mediapool.bg/)
(http://www.mediapool.bg/)
Шпиони се внедрявали в измисления свят на онлайн игри
Документи от архива на Едуард Сноудън сочат, че американските и британски разузнавачи не са се ограничавали само със земните дела, но са се внедрявали и в света на виртуалните игри "Уърлд ъф Уоркрафт" (World of Warcraft) и "Секънд лайф" (Second Life), събирайки данни от онлайн игрите, чийто играчи наброяват милиони по цялото земно кълбо, пише ‟Ню Йорк таймс“. Опасявайки се от изобретателността на терористичните и престъпни организации, които могат да се възползват от игрите за обмен на съобщения, прехвърляне на парични средства и подготовка на заговори, служителите на разузнаването влезли на територията, населена с цифрови персонажи, сред които се срещат елфи, гноми и супермодели. Разузнавачите създавали измислени герои, за да следят и вербуват информатори, без да пропускат да събират информация от чатовете между геймърите. Онлайн игрите изглеждат невинни, се казва в един от свръхсекретните документи на Агенцията за национална сигурност на САЩ, но в бъдеще те могат да се превърнат в ‟система за комуникация, наситена с цели“, която ще позволи на заподозрените ‟да се скрият. Бивши служители на американското разузнаване, бивши и настоящи експерти от игровите компании, както и независими експерти твърдят, че не са наблюдавали признаци представители на терористични клетки да се маскират на геймъри. "Терористичните групи имат къде повече ефективни и прости начини да запазят тайни совите канали за връзки, отколкото да се правят на тролове", коментира експертът Питър Сингър. Така и не става ясно как точно разузнавателните служби са получили достъп до личните данни на потребителите на игрите, колко са били наблюдаваните геймъри и дали сред тях има американски граждани, пише авторът на статията. Разработчикът на играта "Уърлд ъф Уоркрафт" – студиото "Близард Ентъртейнмънт" (Blizzard Entertainment) заявява, че нито Агенцията за национална сигурност (АНС) на САЩ, нито британският Център за правителствени свръзки са получавали съгласието на компанията да ползват нейния продукт за свои цели. В един от документите на АНС се посочва, че воденето на разузнаване в World of Warcraft "продължава да разкрива своята потенциална важност за радиоелектронното разузнаване чрез отчетените записи, персонажи и съобщества, свързани с ислямските радикални групировки, разпространението на оръжия за масово поразяване и търговията с оръжие. Според публикацията още преди американското правителство да започне да следи виртуалните светове, важността на видео игрите е била осъзната от Пентагона. През 2006 и 2007 г. командировани от Министерството на отбраната специалисти заедно с чужди компании са разработвали игрови приложения за мобилни телефони. По думите на участник в проекта тези игри се използвали за събиране на информация за потребителите. Изданието посочва, че възползвайки се от растящия интерес на властите към виртуалните светове, големи частни компании са предлагали на разузнавателните служби своите услуги срещу грантове за провеждане на изследвания.Прочети цялата новина
Публикувана на 12/10/13 19:44 http://www.mediapool.bg/shpioni-se-vnedryavali-v-izmisleniya-svyat-na-onlain-igri-news214540.html
Свързани новини:
- И Видин обявява грипна епидемия
- Без безплатни бързи тестове за грип
- Приложение на „Майкрософт” ще ни предупреждава за сайтове с фалшиви новини
- Опозиционерът Хуан Гуайдо се обяви за временен президент на Венецуела
- Жената, нападнала медик в Горна Оряховица, е с повдигнато обвинение
- Руската ВТБ: Заложници сме на нарастващ конфликт между Тръмп и Конгреса
- Ивелин Попов се настани в хотела на "Ростов" в Доха, ще подписва
- Алберт Попов спечели втория слалом за ФИС
- Паредес се отдалечава от ПСЖ
- Прекратиха търсенето на самолета със Сала поне за днес
- Погба носи тузарски костюм със своите инициали
- Зафиров: Цената на Неделев е висока
- Емери: Арсенал работи по трансфера на Суарес
- Зафиров: Неделев отхвърли ЦСКА и Лудогорец, търсим нападател и ляв бранител
Виж всички новини от 2013/12/10