08/22/12 11:00

Приключения в търсене на пясъчни плажове на Корфу (съвети и идеи)

Сияна днес ще ни разходи из Корфу, за да намери най-страхотния плаж на острова. Приятно четене:

В търсене на пясъчните плажове на Корфу

Приключения, съвети и идеи за Корфу

Приятелите ми ме убеждаваха месеци на ред какво преживяване е лятната почивка на палатка и как всеки докато е млад трябва да опита. След убеждаване от 2 месеца се съгласих. Дестинацията беше Корфу (остров в Гърция, единият от четирите Йонийски острова), а едноседмичната ни почивка трябваше да започне в началото на август. И така след товарене на къмпинг оборудването за двама в колата тръгнахме на нашето гръцко приключение. Бях решила да съкратя пътя на отиване и за това тръгнахме в 7.30 сутринта от Сандански. Към обяд наближавахме

град Янина,

за който в пътеводителя за Гърция пишеше, че е туристическа забележителност. Решихме да се отклоним 10 км. от магистралата и да се разходим в града. Града не е нищо особено, а и жегата беше непоносима. На върха на Цитаделата е разположено заведение с изглед към целия град, но поради голямата жега ядохме на бързо в друго заведение на брега на езерото. След почивка от час и половина продължихме към Игуменица, града от който тръгват фериботите за Корфу (Киркира, както го наричат Гърците). В 17.30 бяхме на ферибота и за час и половина достигнахме пристанището на

град Корфу

Не мога да кажа нищо за това, какво се вижда от ферибота, тъй като когато наближихме острова всички се струпаха да снимат и настана някаква паника, в която нямах никакво желание да се блъскам. Къмпингът, който другите бяха избрали се намираше в

Дассиа (град на около 10 км. северно от Киркира)

Пристигнахме в къмпинга, разтоварихме оборудването и сглобихме домът ни за следващите 8 дена. След бързо освежаване се заехме да изследваме градчето.

Дассия има тесен и много каменист плаж

Според мен прекалено мръсен. На плажа има и едно заведение от типа на плажните заведения на Слънчев бряг – шатри, басейн, шумна музика. Дори и по тъмно не ми хареса и бях решила, че няма да бъде нашето място за плаж. Заведенията на плажа са няколко – не блестят с особена кухня. Още там ми направи впечатление, че рибата и калмарите в заведенията на плажа са преимуществено замразени. Ядохме местни яденета. На целият остров е изключително разпространено агнешкото месо. Приготвят го по различни начини – със зеленчуци – нещо като гювеч, с доматен сос с подправки, с доматен сос и малки лукчета. Ако човек обича агнешко е изключително вкусно. След вечеря се прибрахме в къмпинга и си започна първата ми вечер в палатка. Не мигнах нито за секунда – беше събота вечер, а един от най- известните барове в северната част на острова беше точно до къмпинга. Цяла нощ дънеше ретро хаус музика, а италиански тийнейджъри с моторчета под наем не спираха да бръмчат и да надуват клаксоните. Към 8 часа сутринта бях пила кафе и бях закусила в очакване половинката ми да се събуди и да тръгнем да изследваме острова. В 9.30 се качихме на колата и тръгнахме на север. Веднага след Дасия следва

един от известните курорти на острова – Ипсос

Дълго село с барове, таверни, кафенета и малки семейни хотели от едната страна на пътя, а от другата страна на пътя е плажа. Плажът е отново с големи бели камъни – няма пясък. Решихме, че ще продължим още на север по главния път. Стигнахме следващото село / град –

Пирги

За да се стигне до плажа се слиза доста на долу по стръмен път – разочарование – плажът отново беше камък. Бях чела в интернет че на острова се редуват пясъчни и каменисти плажове, а и едно приложение за Iphone го потвърждаваше. Следващият плаж, до който отидохме беше

Агни бей

Много красив плаж със синя вода. Отново камъни, но плажът изглеждаше изключително красив. За съжаление нямаше къде да се паркира, тъй като паркингът беше изключително малък. Тъй като двата ни опита бяха неуспешни, а пътищата до тях бяха много стръмни и тесни решихме да отидем направо до Сидари.

Сидари е един от големите курорти на острова

Тъй като скалата и почвата там са глинести морето и плажът са жълти, а не сини или зелени. Плажът е невероятен, а пясъкът е изключително фин и мек. От плажа, отвъд хоризонта, като мираж се виждат албанските планини обвити в маранята на горещината. След като постояхме няколко часа на плажа отидохме да разгледаме т.нар. канал на влюбените, който между другото се намира на края на плажа. Тъй като скалите са меки и глинести морето е прокопало канал в тях с много приятен син цвят. За този канал на различните места пишеше различни неща – ако влюбените плуват в него заедно, ще са заедно за цял живот, ако изядат маслина на брега – ще са заедно за цял живот, ако се целунат на брега и т.н. Тъй като, май, не направихме нито едно от това – не мога да кажа дали ще е вярно. Мястото, обаче, е изключително красиво и изпълващо погледа със синевата на морето. Решихме да се върнем през другия път, който кръстосва острова през средата. За мое учудване преминахме през планински проход. Изключително високопланински тесен път, който се вие около върха. Пътувайки по него човек изгубва представа, че се намира на остров. Всичко е зелено – високи маслинови дървета и иглолистни дървета, които не знам какви са. Корфу е островът, на който, за разлика от останалата част от Гърция не режат върховете на маслиновите дървета, а ги оставят на растат на височина и те стават невъобразимо високи. Чувството, че не си на остров се загубва на едно място, на което се виждат и двата бряга на острова. Изключително красиво и живописно място. В пътеводителя, с което разполагаме пишеше за град/ село Old Perithia Village. Все още малко ме е яд че не го посетихме, но тогава все още не познавахме острова и всичко беше ново за нас. Тъй като бяхме много въодушевени от това, което видяхме първия ден, успяхме да убедим останалите (бяхме 15 човека) на следващия ден всички дружно да продължим с обиколката. Беше решено да се пробваме с

някакъв плаж между Ачавари и Рода

Плажът се оказа по-отвратителен и от този на нашия къмпинг. Приложението за телефона предлагаше

плажа на Peroulades

Стигнахме до него, минавайки през селото Peroulades, което е очарователно – малки къщи в типичен гръцки стил, в което село усещането е за безвремие. Плажът е невероятен с невероятна гледка и фин жълт пясък – красота. Единственият проблем е че е изключително малък и нямаше място за нас – все пак бяхме 15 човека. В приложението пишеше, че там е и най – красивият залез на острова – не го видяхме поради малък инцидент и много съжалявам за това. Продължихме още 3 км. до

плажа Arilas Beach

Плажът е пясъчен – с фин и ситен жълт пясък. Просто е чудесен. Не е пренаселен и има чадъри и шезлонги, за тези които не се си носят. На следващата сутрин решихме отново да пътешестваме. Тъй като всички останали спяха до късно, аз се събуждам към 7 всяка сутрин, тръгнахме само двамата да изследваме. Заплюхме си

плажът на Ермонес

За да се стигне до него се минава покрай единственото голф игрище на целия остров. Човек няма как да го сбърка, тъй като на около 20 кв. преди него започва движението на малки колички за голф. Ако трябва да бъда честна нямам спомен защо не ни хареса плажа, но не останахме. Решихме да се пробваме с

плажа Mirtiotissa

Не прочетохме, обаче, че плажът е нудистки ;) Това го видях чак сега, докато пишех пътеписа. Така, ако някога решите да отидете на този плаж – спрете на първият паркинг, който видите!. Пътят до плажа е отвесен и може да мине само една малка кола. Ако трябва да бъда честна един французин ми помогна да се измъкнем от този ад. Плажът е малък, заобиколен от скали и много пренаселен, а над него имаше манастир. Не останахме и на този плаж, но загубихме за сметка на това 4 часа в опити да се измъкнем от там. Като завършек на деня решихме да отидем до

Liapades (села на север малко преди Палеокастрица)

Селото има неголям каменист плаж. От там, обаче, може да се вземе лодка до няколко отдалечени плажа (Paradise е най- известният). Заливът е изключително красив и си заслужава преживяването. Тъй като бяхме само двама се качихме на лодка до единия от плажовете – 10 евро отиване и връщане за двама ни. Казваш на хората в колко часа ще се върнеш и те идват и те прибират в уречения час. Има възможност за наемане и на водно колело (60 евро за цял ден колело за 6 човека). Плажът, на който отидохме беше много малък, но изключително красив. От едната му страна беше заливът на Палеокастрица, а от другата малка и закътана лагуна. Имаше изключително много морски животинки (скариди, рибки, миди и др.), така че за всеки, който се гмурка със шнорхел би било интересно. Обувки за плаж, обаче, са задължителни, тъй като между камъните беше пълно с морски таралежи (сигурно има и други подобни гадинки). На следващия ден решихме да изследваме южната част на острова. Бяхме си заплюли Лефкими като крайна точка (в пътеводителя пишеше че е най-скучни град на острова ;) ).

Лефкими е вторият по големина град

и второто пристанище на острова (не го видяхме, тъй като не стигнахме до него). Бях чела, че в южната част курортите са по-младежки и с повече живот. Пътят върви покрай самият бряг на морето и е изключително живописен и красив, но и доста наситен с движение. Пътувайки от Дассиа за Лефкими се минава през

два от най- големите курорти на острова – Benitses и Moraitika

– и двата курорта представляват дълги села покрай пътя,а през пътя е плажа – каменист без пясък. Ако трябва да бъда честна изобщо не ми хареса. По пътя за Лефкими, наближавайки

Agios Georgios

започват да излизат табелки, указвайки към различни пясъчни плажове, всички с претенции за най- добрите на острова. Именно там се намира и езерото корисон (известна туристическа забележителност без никакви особени белези). Не знам на кой плаж точно отидохме, тъй като спонтанно свихме в една от отбивките. Плажът се оказа прекрасен и пясъчен с кристално чиста вода и не много хора. Изкарахме цял ден и беше чудесно. Понеже плажът ни хареса много, така и не стигнахме до Лефкими и не разгледахме най-южната част на острова. Бяхме решили, че задължително трябва да разгледаме

Палеокастрица и манастирът над селото

Моят съвет е – ако го посещавате в средата на лятото да планирате посещение възможно най–рано сутринта. Изключително много се напича и жегата е просто непоносима. Манастирът не е нищо особено, но за сметка на това гледката е невероятна. Морето е зелено и синьо пълно със скали. Гледката е невероятна. След като разгледахме манастира, се качихме на корабче с прозрачно дъно, което обикаля в залива на Палеокастрица. Има много такива и всичките са на една съща цена – 10 евро на човек, всички обикалят на едно и също място за 1 час. Според мен е задължително да си направите подобна разходка, заливът на Палеокастрица е невероятно красив и пълен с подводен живот – риби, морски звезди, миди и подобни. По пътя за плажа (отново в южната част на острова – Исос се казва) минахме и спряхме в

Sinaredas

Невероятно красиво село, което те връща в миналото. Дълго и тясно със запазени стари къщи, а усещането е за спряло време. В приложението за Корфу пишеше, че е най-старото на острова. Не знам дали е вярно, но е невероятно.

Плажът на Исос

е пясъчен, голям и пълен с хора. Има училище за сърф и много сърфисти. Духа доста силен вятър, но водата е спокойна и топла. На този плаж беше и най-хубавият плажен бар, който съм виждала в Гърция. Не исках да си тръгвам. Плажът е страхотен. Предпоследният ни ден беше отреден за

град Корфу (Киркира)

Отидохме рано сутринта, за да избегнем горещината и напливът от хора. След като разгледахме старата и новата крепост (можете да влезете и в двете срещу заплащане), пихме кафе на „френската улица” се разходихме из малките улички на стария град. Градът е много красив и наистина създава усещане за южните части на Италия, а не за Гърция. Пълно е с малки магазинчета, които продават всякакви глупости за туристи. Там опитахме и захаросан плод кумкуат (на мен лично изобщо не ми хареса). [geo_mashup_map zoom="8"] [geo_mashup_location_info]     Отидохме на поредния сърфистки плаж, на който, обаче, не можеше да се стои от духащия вятър и се преместихме на

плажа Agios Georgios

Същият е обявен за най – хубавия плаж на целия остров. Аз не мога да го определя като такъв. Много е хубав, но има и други такива. Пясъчен и доста гъсто населен е. Според мен е за по-възрастни хора. На връщане към Дассия спряхме да вечеряме в един рибен ресторант близо до пристанището в Корфу. Рибата, която ядохме и останалите морски продукти бяха прости невероятни. Последният ни ден в Корфу отидохме отново до столицата. Сутринта в 10.30 изкараха мощите на

Св. Спиридон – изключително голям религиозен празник в Гърция

Целият град беше пълен с духови оркестри и хора и наистина беше интересно и красиво* След като приключихме с празника се отправихме към

Pelekas

Изключително красиво селце на, може би една от най- високите точки на острова. Гледката, която се открива е просто невероятна. Вижда се почти целия остров, а морето е тюркоазено синьо. Селото е пълно и с малки таверни, които изглеждат изключително спретнати и уютни. Ядохме в една такава. Отидохме на плаж в Guvia – малко курортно селце със зашеметяваща гледка. Това беше и най – пълният плаж, на който бяхме тези 8 дни. Смело мога да кажа, че последният ден на острова беше най – хубав и изпълнен със зашеметяващи гледки и усещания.

Няколко съвета за Корфу:

• Магистралата до Игуменица минава покрай отбивката за Метеора, така че ако имате желание и 2 часа на разположение бихте могли да разгледате скалните острови.
  • Фериботът за двама човека и колата струваше 60 евро, като има намаление от 20% ако си купиш билет за връщане от самия ферибот. Билетът се заверява един ден преди да си тръгнеш, така че не е обвързан с конкретна дата и час на връщане.
  • На целият остров е пълно с коли под наем и изобщо всякакви превозни средства под наем, така че в случай че сте без кола – бихте могли да си наемете.
  • В случай, че пристигнете на острова с голяма кола – бъдете подготвени за тесните пътища.
  • Не мога да кажа нищо за курортните градчета – на мен не ми харесаха и не бих се закотвила в някое от тях.
  • За острова не ви е необходима пътна карта – с тази от пътеводителя и на приложението на телефона се справих чудесно без нито 1 загубване. Приложението за телефона се казва iCorfu.
*Редкацията искрено препоръчва книгите на Джералд Дарел за описанието на този празник :) – бел.Ст.   Автор: Сияна Велева   Други разкази свързани с Корфу– на картата:   КЛИКАЙТЕ НА РАЗКАЗА ЗА ПОДРОБНОСТИ :)