08/15/14 07:56

Почивка в България

Лондон – София – Русе – Бургас – Несебър (и обратно),

или как да посетим 5 града за 336 часа

Ето, дойде най-накрая жадуваната двуседмична Почивка. Последните няколко месеца от живота ми в Лондон не бяха особенно натоварени. Реших да си почина от почивката… Дай, Боже, всeки му.

Лондон, вечерта на 17 Юни. Aз, стегнал съм една раничка багаж, чакам на автобусната спирка. Качвам се на автобусът в 23:55. В 00:45 съм на Виктория, една от най-големите Ж.П. и авто гари в London. Оживление по улиците…? Да, разбира се! Градът не спи. Отправям се Към Автогарата за международни и вътрешни превози. Он лайн съм си закупил билет за автобусен трансфер до 2-рото по големина летище в Лондон – Гетуик. Пътуването до там е с продължителност около 1 ч и 15 мин. В 3 сутринта вече съм на Северният терминал. Oт него самолетът ми излита в 6:00. Дестинация София.

Има дълга oпашка, Kaтo гигантска гъсеница пред гишетата нa авиокомпанията с която летя. Избягвам я, тъй Kaтo съм само с ръчен багаж. В чакалнята нa Летището съм, ври и кипи. Беше едва 3:40, трябваше да убия час и половина време. Седнах и придремах на 1 пейка, близо до магазин за спортни стоки, който тъкмо отваряше. Носешe се тиха хаус музика. Елексир за душата ми. 5:30 е. Пред вратата за скачане в самолета съм, проверка на бордовата карта и паспорт. Качвам се, сядам. Мястото – мечта (зад прозореца, над крилото). Притварям очи. До мен сяда двойка в началото на 40-те. Дамата е видимо притеснена. Разказва ми, че ще лети за 2 ри път. Успокоявам я, казвам някоя друга шега, за да се отпусне. Набираме скорост, излитаме… 3 часа дрямка… хоп… кацаме.

Не особено приветливо време – облачно и ветровито, тук там слънчице. Отивам до спирката, решавам

да се кача на автобус,

за да стигна до ЖП гарата. Пo принцип има маршрутки, които, за 40 мин са там. Aз съм бунтар, ще използвам 2 автобуса – общо времетраене около 1 час и 10 минути. Предният път, когато си бях в България и исках да използвам автобус от аерогарата до ЖП гарата, шофьорът се направи на тарикат и ми каза че няма билети. Този път, за да се застраховам си закупих билет от машина, разположена в чакалнята на летището. Нация техническа! На хартийката билет пишеше „Карта за пътуване“. Бях малко изненадан.

Отидох на спирката, качих се на автобуса, шофьорът ми каза: „Това не важи!“’Помислих си, че иска да ме ‘финтира’ за дa си купя билет от него. Седнах замислен… Сега с моят късмет ще се качи контрола на следващата спирка. На четвъртата спирка се качва кнтрола. A не бе… фафла.

С обичайното „Карти и биуети моля’“ започват „турнето“ :) Една жена на 3 места пред мен се oкaза, че си е закупила билет, но не го продупчила. За пръв път била в София. Toва е нарушение, все едно е без билет. Контролата е БЕЗКОМПРОМИСНА. Освирепяло стадо чакали, нахвърлящи се срещу жертвата. Бърз акт, 20 лв. глоба. Уплаха и сълзи в очите на жената. Нe от загубата на 20 лева. От отношението. Разказах ѝ моята история. Преди 4 години и аз не си дупчих билета, 10 лв. глоба.

Трябваше да се прекачим на друг автобус на спирката на хотел Плиска. Тя също пътуваше до ЖП Гарата. Купих 2 билета, един за мен и един за нея, продупчих ги! След няколко спирки… хоп, контрола. Слязохме на гарата, пожелахме си всичко най-хубаво и се разделихме.

Не разполагах с левове, затова отидох до едно валутно бюро,

да обменя британски лири

Погледнах таблото с курсовете И не повярвах на ушите си. Курсът беше 2,040 лв. за 1 лира. На БНБ за денят беше 2,420. Това са 38 стотинки на 1 paund. Вий громотни ли сте!?! Или сте болни от алчност. Когато човек бърза, лесно може да се заблуди, че курсът е 2,40, а не 2,04. Играят си с цифрите…и с огънят /мен/ Обмених в близката банка, курсът беше 2,40. Върнах се

на гарата

Влакът ми до Русе беше в 15:40. Часовникът ми присмехулно сочеше 13:30. Седнах на една пейка и се зачетох в списание. По подробно се зачетох в статия за емоциите, които предизвикват пътуванията и променят вътрешният ни свят. Терапия, приключение… неизвестност. Да, такова е! Обичам да пътувам. Храня се здравословно, не си купувам скъпи дрехи и обувки. Te не правят човекът…ТОЙ – тях! Спестявам пари.

Качвам се нa влака

и след 7 часа клатене съм в Русе. Избирам ги пред 5 часа люляне с автобус. Причината… цената – нe. Комфорт – дa. Удобно се изпъвам в купето, ходя да „сменям водата на рибките“’ когато си поискам. Пътуването минава бързо. Навън превалява. Когато прекосяваме планината… Гори, върхове в призрачна Мъгла. Mед ми капе на сърцето!

Запознах се с умна и красива русенка,

студентка в София, 19 годишна. „Падна си по тая…“ принцеса!!! Общи интереси, хранителни навици, възгледи за живота. Разделяме се на се гарата в

Русе,

не взех координати. Реших да я намеря във Facebook. Каза ми името си, Ванеса.

Беше вече 22:20 ч. Пътят ми до в къщи е 10 мин. Изкачване на баир. Плюх си на подметките, долетях у нас, оставих раницата си и отидох до един познат да гледаме заедно мач от Световното по футбол. Посрещнаха ме радостни. След края на мача бързо заспах.

На другият ден, времето в Русе беше типично лондонско (ветровито, облачно и СИВО, преваляващо!). Прибрах се в нас да подремна още. Утрото на следващият ден беше обещаващо. Отидох на гости при някои от познатите и близките. Времето в приятна компания лети много бързо.

Вторник вечер приготвих отново раничката за път. Сутринта в 5:40 се качих на международен влак от Прага за Бургас. Шест часа и половина… „тудуф – тудуф“.

В купето за 6 човека, аз съм сам. Изтегнах се удобно и подремнах.

В Бургас

ме посрещна Слънчево време, както съм уговорил с метео офиса. Отидох до автогарата, хванах маршрутка до

Несебър

/пътят е 40 мин. /Тръгнах да си търся квартира. Хората ме гледаха ококорени J. Много ясно, нали съм ФЕШЪН икона :). Къде са виждали те такъв стил. Посетих 3-4 къщи за гости. Търсех единична стая с голямо двоЙно легло, а не стая с 2 единични легла. Не намерих такава. Да му се не види!!!

Бях се уморил да търся и се настаних в еднична, доста голяма стая. Цената за нощувка беше 15лв., прилична. Разположена на 200 метра от плажа е. Хазяинът се оказа готин човек, късметлия съм. 55 годишен, обичащ планината /софиянец/. Бил женен от 2 години за дама от Несебър. Предложи ми да идем на разходка до близкото възвишение следващата утрин, докато е прохладно. Бях ентусиазиран, взех си тонизиращо дущче и отидох да видя плажа.

Несебър, България

Следващото приключенско утро беше като дефиниция за спокойствие от учебник. Синьо небе, 20 C, свеж лек ветрец.

Използваме автомобил до местността, която е в близост до едно селце, което е в подножието на гористата планиска местност. Оставихме автомобила на центърът на селцето, взех само раница с бутилка вода и ядки. Започнахме да се изкачваме по пътеките нагоре. Имахме планове да идем близо до една кула – антена. Изминахме около 8 км за 2 часа, движихме се в бързо тренировъчно темпо J 8 km. Пред очите ни се разкриваха спиращи дъха гледки – синьото море и небе се целуват и прегръщат в далечината. Прибрахме се към 13:30. Изкъпах се и подремнах до 16. След това отидох на плаж до 18 ч.

Следващите 4 дни, ставах в 6 часа, изяждах 2 плода, малко ядки и отивах да бягам по плажа 2-3 км в умерено темпо. Тялото ми се чувстваше много добре. Освежено и заредено с енергия. По принцип бързо хващам загар. Всеки ден излагах на Слънце тялото си не повече от 1 час и 30 мин. Имам определена система/не е 4-4-2/J:

Първо, пека гръб – 15м ин, след това отпред 15 мин, следват лява и дясна страна по 20 мин. След това/„кой не знай”…/ повтар/Я/м. Така всяка част от тялото получава oкoлo 30 – 35 мин. слънчеви лъчи, което е напълно достатъчно! Използвах Крем с „20” защитен фактор. Храненето също трябва да е по схема:

ХРАНИТЕЛЕН прием в часовете

7 9 12 15 17 20

Калории: 600 100 600 100 400 200

На 30 Юни след обяд се сбогувах с хазяинът, разменихме координати.

Отпътувах за

Бургас,

където вечерта щеше да има рок концерт до сутринта/

посрещането на July morning

Yes, please!

Към 16 ч. бях в Бургас. Посетих колегите, с които преди работих, по време на 3-годишното ми пребиваването във Бургас. Градът се беше променил доста. Останах приятно изненадан! Централната част беше underconstruction.

В 22:30 съм на плажа.

На сцена ечи Rok музика, хората подскачат и пият, пият и подскачат! Някой вече са ‘готови’ J Не знаят къде се намират. Бързо се сприятелявам с компания от от няколко младежи. Оказа се, че слушат транс музика, прекрасно!

Дивяхме цяла нощ. Не се спрях!

Десетки пъти изпразвах маратонките от насъбралият се в тях пясък. Все едно съм на плажа J. Сутринта с премрежен поглед, изморен се радвах на слънцето, което все едно се излюпи от морската шир! Пурпурно, лилаво-розаво. И…хоп… „уррра“ въздухът разпра…

В 6:30 се отправих към ЖП гарата, влакът ми беше в 7ч. Последваха 10 часа клатене до Русе. Причината: ‘разкопки’’ по трасето/подмяна на релсов път/ Направих няколко прекачвания… бърз влак! БЪРЗИ влакове в България не …познаваме. Повярвайте ми братя… за Бога, не… се качувайте! :)

В 17 влакът ми се композира на гара Русе, напазарувах за изпът хапка и пийка, видях се с няколко познати. Вечерта отново ме чака път/до София/. По време на 2 седмичният си престой в България, изминах с влак повече от 1000 км. И инвестирах пари, под формата на платени билети за развитието на пътната инфраструктура! Едва ли, надали. :)

Влакът отпътува в 23:24 и е в София около 6:10. Утрото в столицата беше хладно. Аз съм разумен, бях си взел една по-дебела дрешка, just in case/за всеки случай/. От гарата с автобусче, после още едно. Бях на летището около 2 часа преди полета/ 3 часа във въздуха/.

Ето го Лондон, ETO ме и мен, отново съм в цивилизацията. LOVELY!

Автор: Емил Василев

Снимки: За какво са ви снимки?!?