09/08/15 06:00

На плажа на Mamma mia – Острови Скиатос, Скопелос, Алонисос

Защо оставихте да стене… уппс… ами защото отидохме на Гърция! :) Днес Адриана ще ни води на остров Скопелос, за да ни разкаже за мъките на беломорските почивки 😉

Приятно четене:

Острови Скиатос, Скопелос и Алонисос

Пътуване до Северните споради

Най-вълнуващо в едно пътуване са очакването и подготовката. Като дете прекарвах безсънна нощ в очакване да видя морето. Хубаво си е Черното море, но човек търси промяна. И няма нужда да се коментират туристическите неудачи по нашето черноморие. След като през 2007 година прекарах едно спешно 24 – часово дежурство между леглото на съпруга ми и детето с инжекции, легенчета и сиропи за температура, решихме да видим как се почива и извън България, основно в Гърция. Ами колкото и клиширано да звучи, те гърците са го измислили. Започнахме с по-близки дестинации, после стигнахме до Закинтос, Кефалония и замисляните отдавна Споради. Ама и филмова реклама им помага на късметлиите, освен че си е хубаво. То филмът за капитан Корели на Кефалония, то „Мама мия”… Да ти се изостри любопитството. И не е преувеличена красотата .

Относно Спорадите всеки може да си направи справка в интернет. Те са двадесет и четири острова в Егейско море между Волос и остров Евия.

По-големи и известни са Скопелос, Скиатос, Алонисос, Скирос.

Има летище на Скиатос, но от България основното пътуване е с ферибот от Волос. За тези, които пътуват без кола има корабчета – „Flying cat”, които са по-бързи, но и по-скъпи от фериботите. Добре е да се направи предварителна резервация, за която се информирахме от други пътеписи – полезно, тъй като

има 3 – 4 ферибота за деня –

на ANES и Hellenic seaways. Прескачаме неудобното чакане на Маказа в съботен ден, магистралата до Солун, после към Атина и след Лариса има отклонение към Волос. Ако се направят повече усилия, може да се качиш на по-късния ферибот и да пристигнеш на острова, но освен че няма нужда от напрежение по време на отпуск, гръцките градове с морето и приятните тавернички са увертюра към предстоящото удоволствие.

Мостче във Волос

Здравей почивка… или мостче във Волос

Освен във

Волос – пристанищният град,

може да се пренощува и в две планински селца над него – Портаря и Макриатица, но тъй като сме го правили веднъж, решихме да останем в големия град. Има възможности за хотели, ние избрахме „Волос палас”, близо до крайбрежната улица – стар хотел с буржоазни нотки в интериора, приятен и с безплатен паркинг. Кратко освежаване и тръгнахме да си вземем ангажираните с телефонен разговор фериботни билети. Може и по интернет, но ние се сетихме късно и чрез познат грък, който живее в България, направихме телефонна резервация. По крайбрежната улица и в пресечките към нея има няколко офиса на двете фериботни компании, които работят целодневно. Много весело ни стана, защото резервация на наше име нямаше… Но по номера на колата се оказа, че билетите са на името на „Mentelcho”, вместо на Неделчо. Хубаво се посмяхме и с получените билети тръгнахме да поразгледаме града.

Събота следобед работеха само някои хлебарнички и всички кафенета по крайбрежието. Температура – около 33 – 34 градуса. Гърците играят съсредоточено табла с дълги фрапета и цигари, сякаш за пръв и последен път. Само търкалянето на заровете се чува и тиха музика от заведенията. Волос е голям град. Вечер излизат на разходка толкова млади хора и семейства с деца, че са сигурно повече от тези в София и Пловдив събрани заедно. А за места по заведенията се чака. Близо до пристанището е възстановен корабът на Язон и аргонавтите. В източния край на крайбрежната алея има внушетелна църква.

Корабът на Язон – Волос, пристанището

Корабът на Язон

И на другата сутрин се качихме на втория ферибот – в 11 часа, първият е в седем. Натоварен трафик. Всичко е препълнено до последно. Самото пътуване е 2 часа и 45 мин. до

столицата на Скиатос

Минава се покрай еднообразни крайбрежни пейзажи. Но първото впечатление от пристанищния град е възхитително. Следва напрегнато напускане на кораба и придвижване до хотела – на около 1 км от главния град, но тъй като нямаше обозначения се наложи да поразпитаме на 2 – 3 пъти и да се полутаме.

Но когато намерихме семейното хотелче, разположено на плажа в спокойния залив и видяхме морето, всички решихме, че това е точното място, като дори не сме си представяли по-хубаво за почивката. Шезлонгите на пложа пред хотела са безплатни за гостите и за тези, които консумират в ресторантчето.

Октоподи – остров Скиатос

Вкусната гръцка храна… или октоподи в сушен вид

А морето в залива – чисто, спокойно, без вълни и много напрежение от туристи. Обзавеждането – семпло, но поддържано с добра хигиена и учудващо за гръцки хотел – закуска от 7:30ч. Приятни са вечерните разходки по малките стръмни улички и крайбрежието на града Скиатос. Трябва да се отбележи, че

цените по заведенията са малко по-високи

от другите острови – дори от Закинтос и Кефалония, както и от курортите в Северна Гърция, което може да има и друго обяснение, но вероятно и поради големия брой скандинавци, които идват да почиват на острова. Например порция октопод на Тасос е около 10 евро, а на Скиатос около 12 евро . Освен скандинавци чести туристи са италианците и сърбите. Руснаци и българи, както и румънци се срещат по-рядко.

Старият град на Скиатос

Столицата на Скиатос

Забележително е летището на острова,

като пистата започва направо от морето . Излитането и кацането на самолетите събира десетки туристи в очакване на силните въздушни стуи от самолетите. Особено през уикенда полетите са чести.

Самолет на летище Скиатос

Самолет по време на вечеря..

Главният град на Скиатос

има ново пристанище, където акостират фериботите и старо – оттам тръгват круизни корабчета. Трябва добре да разгледаш предложенията им, защото един и същ дневен круиз може да ти бъде предложен с разлика до 10 евро. Има обиколки около острова с

най-известните плажове – Кукунарис и Лалария

и тези до Скопелос и Алонисос. До Кукунарис вървят непрекъснато и автобусчета – за 2 евро от столицата и корабчета срещу 5 евро. Красив, голям и чист плаж, който е най-хубавият на острова, а до него е по-младежкият” Банана бийч”.

Най-известният плаж на Скиатос – Кукунарис

До Лалария не отидохме. Но по снимки наподобява плажът „Навагио”на о. Закинтос. Но

круизът до Скопелос и Алонисос си заслужаваше,

и то на добра цена – 10 евро ноа човек. Това са острови, които за нашите представи са по-неподходящи за почивка. По-диво е там, с по-малко населени места, но и те имат своето очарование. Корабчето спря на плажче под

църквата „Агиос Йоанис”от сватбата на филма „Мама мия”

Нависоко... църквата от филма Мама Миа

Нависоко… църквата от филма Мама Миа

Поплувахме двайсетина минути в чистите крайбрежни води и бързо нагоре към църквичката. Изкачването е по стръмни тесни стълби, но гледката оттам е фантастична.

Плажът Мама Миа – Скопелос

Плажът Мама Миа от високо

Плажът Мама Миа

И обратно на корабчето до

града Скопелос

с ослепителните бели къщи и внушителна църква, извисена в единия край на градчето. Тук се разходихме по живописните стръмни улички, след което дъщерята поплува наволя, а ние заложихме на рехидратацията с „Митос”.

Skopelos, Гърция

В Скопелос е характерна една закуска, подобна на нашата баница – тиропитакия –

не беше лоша, пък и ние поизгладняхме. Предлагат с различни пълнежи – сирене, спанак, плодове. Там имаше и хубаво сладко с цели мандарини.

Столицата на Скопелос

Типична бяла архитектура на Скопелос

И напред

към Алонисос –

около 40 минути по море. Живописно, но още по-диво островче. Каменист плаж с кристална вода, която този път и ние не пропуснахме. Тук главното градче предлага само няколко кафенеца и тавернички и още по-оскъдни магазинчета. И под ритъма на гръцка музика се понесохме обратно по вълните към Скиатос.

остров Алонисос

Остров Алонисос

Последната сутрин от почивката трябваше да се качим на ранния ферибот към Волос – в 7:15 часа, защото нямаше места за по-късните. Пристигнахме около 10:30 във Волос. Може и направо към България да се пътува, но ние поехме в посока Атина от града и намерихме хубав плаж в първото населено място – Агиос Стефанос. Последна вечер във Волос и обратно към дома.

Хотелът на плаж Мегали Амос

Със сигурност бих повторила след време една почивка на Скиатос. Това лято останахме напълно доволни от избора си…

Автор: Адриана Чешмеджиева

Други разкази свързани с о.Скопелос – на картата: