(http://evgenidinev.com/)
NiSi филтри - обзор и впечатления
Всеки, който е пробвал да снима пейзаж, по един или друг начин е стигнал да извода, че му липсва нещо съществено, за да улавя светлината в часовете около изгрев и залез. В крайна сметка, липсващата част се оказва градиентен филтър (правоъгълно стъкло, затъмнено в горната част).
Наскоро ми предложиха да тествам нова марка филтри NiSi. По-надолу можете да видите резултатите, от които съм повече от впечатлен.
Тест 1 - Отразена светлина
Условия: Час и половина преди залез, силно осветен заден план.
Филтри: Reverse 4-stop GND, CPL.
Градиентният филтър спомага скалите в преден план да останат светли, ако искам да уловя златната светлина върху сградите. Чрез поляризиращият филтър премахвам отблясъците върху водата.
Тест 2 - Ниска скорост
Условия: Половин час след залез, градски светлини.
Филтри: Reverse 4-stop GND.
С градиентният филтър мога да снимам на много ниска скорост и да замажа движението на облаците. Прави впечатления, че това не води до изкривяване баланса на бялото (WB).
Тест 3 - Обект над хоризонта
Условия: Половин час преди залез, ярко небе, без пряка насрещна светлина.
Филтри: Reverse 4-stop GND.
В първата снимка експонацията е по предния план, във втората по небето. И в двата случая резултатът не е задоволителен. Интересно какво би се получило, ако ползвам филтър, който неминуемо ще попадне върху сградата, която е над хоризонта. Както се вижда, сграда е леко затъмнена, но не е притеснително тъмна. За сметка на това, снимката има добър баланс в предната и задната част.
Тест 4 - Здрач
Условия: Час след залез, последни цветове в небето.
Филтри: Reverse 4-stop GND.
Тук се вижда, че ако искам да уловя нежните червени тонове, рискувам да имам напълно тъмен преден план. С градиентен филтър положението не е толкова фатално и с малко обработка може да получи подобен резултат.
Тест 5 - Динамичен залез
Условия: Залез, лавандулово поле.
Филтри: Reverse 4-stop GND, 10-stop ND.
Не е лесно да пресъздам коректно цветът на лавандулата, ако искам да уловя зрелищните цветове в небето. Това се дължи на различния баланс на бялото, ако реша да експонирам в горната или долната част. С филтрите на NiSi този проблем отпада от само себе си. Интересно е да се види какъв би бил резултатът, ако добавя допълнителен неутрален филтър към градиентния. Както се вижда в последната снимка, при 2 минутна експозиция цветовете стават още по ярки, но балансът е коректен. Със същия ND филтър (bigstopper) на Lee, всичко става абсолютно синьо и почти е невъзможно да се коригира балансът на бялото. С аналогичния NiSi филтър този проблем не съществува.
Длъжен съм да споделя, че самата система от държачи и рингове е сполучлива и удобна за ползване, особено ако трябва да се монтира и поляризиращ филтър, който е кръгъл. Кутиите, в които се поставят филтрите и държачите са практични и здрави.
Кадри с градиентен NiSi филтър и дълъг обектив
Зазоряване
Изгрев
Кадри с градиентен NiSi филтър и широк обектив
Изгрев
Залез
Свързани новини:
- И Видин обявява грипна епидемия
- Без безплатни бързи тестове за грип
- Приложение на „Майкрософт” ще ни предупреждава за сайтове с фалшиви новини
- Опозиционерът Хуан Гуайдо се обяви за временен президент на Венецуела
- Жената, нападнала медик в Горна Оряховица, е с повдигнато обвинение
- Руската ВТБ: Заложници сме на нарастващ конфликт между Тръмп и Конгреса
- Ивелин Попов се настани в хотела на "Ростов" в Доха, ще подписва
- Алберт Попов спечели втория слалом за ФИС
- Паредес се отдалечава от ПСЖ
- Прекратиха търсенето на самолета със Сала поне за днес
- Погба носи тузарски костюм със своите инициали
- Зафиров: Цената на Неделев е висока
- Емери: Арсенал работи по трансфера на Суарес
- Зафиров: Неделев отхвърли ЦСКА и Лудогорец, търсим нападател и ляв бранител
Виж всички новини от 2016/07/18