12/02/10 16:59
(http://www.cross-bg.net/)

Донев: Филмът на Мишел Бонев е финансиран в пълно съответствие със Закона за филмовата индустрия

Филмът "Сбогом, мамо" на Мишел Бонев е финансиран в пълно съответствие със Закона за филмовата индустрия и Устройствения правилник на Изпълнителна агенция "Национален филмов център". Това заяви директорът на Националния филмов център Александър Донев. Интервю на Владимир Савов   Г-н Донев, правомерно ли Националният филмов център е отпуснал средства за филма на Мишел Бонев "Сбогом, мамо"? Филмът "Сбогом, мамо" е финансиран в пълно съответствие със Закона за филмовата индустрия и Устройствения правилник на Изпълнителна агенция "Национален филмов център". Той отговаря на всички условия за кандидатстване, имаше напълно осигурено допълнително финансиране чрез договор за предварително откупуване на правата за Италия и други италоезични територии за 12 години. Освен това кандидатстващата продуцентска фирма гарантираше, че филмът ще бъде произведен в максимално кратки срокове. (На практика той беше завършен до края на месец август 2010, а снимките започнаха в средата на април същата година.) Освен това беше известно, че филмът ще се снима в България, с почти изцяло български творчески и технически екип, включително 30 български актьори, сред които Татяна Лолова (първа главна роля въобще в киното); Надя Конакчиева (първа главна роля въобще в киното), Юлиан Вергов; Петя Силянова; Илка Зафирова; Ани Бакалова; Вяра Коларова; Красимир Ранков; Станислав Пищалов; Иван Петрушинов; Веселин Ранков. Зад камерата щяха да работят оператор - Емил Топузов; музика - Кирил Дончев; художник - Наско Янакиев; костюми - Соня Деспотова; звук - Александър Симеонов. Всички те са сред най-добрите професионалисти в българското кино. Каква е процедурата за отпускане на средства от НФЦ? Принципът е двустепенен. Проектите се разглеждат от комисии, които предлагат, а изпълнителният директор решава кой проект да подкрепи. Фактически тези комисии се наричат «експертно-консултативни», единственият който има изпълнителни функции и узаконява техните решения е изпълнителният директор на агенцията. Комисиите могат да класират проектите, но съгласно член 30 алинея 4 от Закона за филмовата индустрия . «Изпълнителният директор издава заповед, с която определя спечелилите конкурса проекти.» . За разлика от този тип консултативно-експертни органи при другите изпълнителни агенции в състава на тези комисии в НФЦ масирано преобладават външни експерти, излъчени от различни организации, чиито членове реално кандидатстват. Изпълнителният директор има право на един единствен представител и той също не може да бъде служител на агенцията. По същество вземането на решение кои проекти да бъдат подкрепяни е сърцевината на филмовата политика на държавата, защото именно с тях се идентифицира българското кино в момента. На практика, ако изпълнителният директор приема безпрекословно решенията на тези комисии, той предоставя правомощията за вземането на решения, ключови за дейността на агенцията, на хора, които не носят друга отговорност освен пред самите себе си. В конкретния случай става въпрос за конкурс, при който въпросния проект е получил най-висок процент от максималния брой точки в сравнение с останалите кандидатстващи проект, но даже и да не е така Законът за филмовата индустрия и Устройственият правилник на Изпълнителна агенция "Национален филмов център" дават право на изпълнителния директор сам да определи спечелилите конкурса проекти. Винаги съм казвал това на членовете на комисиите, защото единственият, който носи отговорност за изразходване на средствата и за изпълнение на политиката на агенцията е изпълнителния директор.  
Източник: Информационна агенция КРОСС
Facebook TwitThis Google del.icio.us Digg Svejo Edno23 Email

Свързани новини:

новини от България
graphic
спортни новини
graphic

Бързи връзки


Търсене


Архив

RSS Абонамент

Новини от Грамофон

"Новини от Грамофон" - Следете последните новини от България и чужбина обединени на едно място. Обновяват се през 1 минута.

 

  •  

Ново: Публикуване