06/30/11 06:13

Алпите – на гости на мармотите (3): От Сан Бернардино до езерото Комо

Продължаваме с мотоциклетната обиколка на Алпите заедно с Бойко Терзиев. Вече се качихме близо до Гросглокнер в Австрия, минахме по високо-алпийския път през Шютдорф към Швейцария, а днес през Сан Бернардино ще стигнем до езерото Комо в Италия Приятно четене:

Алпите – на гости на мармотите

част трета:

От Сан Бернардино до езерото Комо

Ден 4-ти 25.08.2009г.

Кучетата Санбернар

Сутрин в Швейцарските Алпи.

Облачно време, ама ще отмине. Поемам дълбоко въздух и пак онази миризма на кравешки .... неща. Огледах се и навсякъде много чисто, пък „ухае”, та не се диша. Сигурен съм, че през половин час пръскат с този аромат нарочно. Хубавото беше, че миризмата рязко ускори нашето тръгване. Още от вечерта, докато си миришехме онези кравешките, Вики каза, че видяла табела за Сан Бернардино и там може да е манастира с прочутата порода кучета. Седнах и направих маршрута, който отново беше само по панорамни пътчета и заради тези кучета стана малко напред-назад из Алпите. Всичко е готово и потеглихме. Крайната цел беше Италия и езерото Комо. Навлизайки в Алпите, Швейцария започна да става красива, та чак да ми харесва. Учудиха ме пътищата, които не бяха с асфалт, а с някаква странна настилка с фуги през 3 метра. Появиха се и кръпки на някои места, но пък завоите отново бяха от хубавите. Сигурно защото предния ден говорих, че тук не ми харесва, сега планината реши да си отмъсти и започна леко да вали. Процедурата по обличането на дъждобран тип гащеризон за мен е една от най-омразните по време на път, защото е свързана с адските чупки в различни посоки за да се напъхам в него, пък не съм от най-гъвкавите. Е, то разбира се, когато се облича по мързеливия начин е толкова трудно, но в крайна сметка успях и продължихме с изкачването. Навлязохме в

прохода Lukmanier и така в лек дъжд стигнахме до езерото "Santa Maria".

Височината беше 1919м .

Garmin GPS – проход Lukmanier, Швейцария

езеро „Santa Maria“ – проход Lukmanier, Алпи, Швейцария

На мотор из Алпите – проход Lukmanier, Швейцария

проход Lukmanier – Алпи, Швейцария

Отново и в двете посоки имаше много мотористи и отново красивите Алпи. И понеже доста пъти повторих колко ми харесва вече Швейцария, дъждът спря. Продължихме към

Сан Бернардино,

като ако се избегне магистралата, както и направихме, се минава по панорамен път с много хубави завои и много добра настилка, вече от асфалт.

Сан Бернардино в Алпите, Швейцария

Сан Бернардино – Алпи, Швейцария

На мотор из Алпите – Сан Бернардино – Алпи, Швейцария

Къща в Алпите – Сан Бернардино, Швейцария

Така стигнахме до този прочут

град Сан Бернардино. Много красив, с малко езеро D'Isola,

обаче кучета не се виждат. [geo_mashup_map] [geo_mashup_location_info] Обиколихме целия град и нищо. Е, седнахме да обядваме в едно заведение и ни носят студена минерална вода и на бутилката какво да видим - етикет с надпис Сан Бернардино. То не било кучета, ами минерална вода. Е, пихме по една студена вода, щото много път бихме, за да я опитаме, посмяхме се малко и потеглихме обратно към

границата с Италия

Колкото повече приближавахме границата, толкова повече надписи, имена на градове, архитектура и доста други неща бяха италиански. Някак отново странно минахме границата, като точно преди един тунел имаше КПП, на което даже и не спряхме, защото полицая само махаше на всички да минават.

Границата между Швейцария и Италия в Алпите

Или вече няма граници или е имало промоция, ама от неевропейска държава в ЕС не бях влизал по този начин*. Границата пресякохме покрай езерото Lugano и след гр.Lugano /Швейцария/ в посока гр.Menaggio /Италия/ на езерото Комо. Вече сме в

Италия.

Минаваме плътно покрай

езерото Lugano

Много красиво и вече рязко се промениха хората, къщите и въобще цялата обстановка.

Езеро Лугано – Алпи, Италия

Лугано – Алпи, Италия

Минахме езерото и отново след известно лутане стигнахме

гр.Menaggio с езерото COMO.

При този град се сливат двата ръкава и езерото е най-широко. Хотел намерихме сравнително бавно и то не защото нямаше места, а защото много го избирахме. Накрая го избрахме - хотел CORONA /N46 01.200 E9 14.372/. Хубав малък хотел, точно на брега на езерото с ресторант, с малък площад пред него, въобще голяма романтика.

Хотел Корона в Menaggio край езерото Комо, Италия

езеро Комо, Италия

Цената също беше много романтична – двойната стая със закуска 90 евро. А езерото наистина е много красиво.

Романтика край езерото Комо, Италия

Езерото Комо, Италия

Преди вечеря дори се качихме на влакче за панорамна обиколка.

Увеселително влакче – край езерото Комо, Италия

Аз на такова возило не се бях качвал от детските си години и беше доста забавно. Така с тази разходка успяхме да разгледаме десетките стари аристократични вили по брега на това езеро с огромни собствени паркове. Повечето от тези къщи и сега се обитават, а някои са превърнати в музеи. Опитах и от прочутия италиански сладолед, но определено този в Дубровник е по-добър. Така стигнахме и крайната си цел за това пътуване, като за връщането бях оставил още една изненада. За този ден изминахме 358 км. с маршрут Wildhaus /Швейцария, онова с кравешките/ - Buchs – Sargans – Chur – Ilanz – Mustér – Platta – Biasca –Castione- San Bernardino – обратно до Castione – Bellinzona – Lugano – границата Швейцария Италия – Menaggio. Очаквайте продължението Автор: Бойко Терзиев Снимки: авторът * Швейцария и Италия за държави от Шенгенското споразумение и границата между тях им се минава без специален граничен контрол – бел.Ст. Други разкази свързани с Алпите – на картата: Още пътеписи от близки места:
  1. Алпите – на гости на мармотите (2): От Гросглокнер през Шютдорф (Австрия) към Швейцария
  2. Алпите – на гости на мармотите (1): Към Гросглокнер в Австрия
  3. Из Щатите надлъж и нашир (5): Йосемити, езерото Тахо и езеро Моно
  4. На гости на Уго ти Чавес ;-) – Венецуела
  5. Перу (2): Из островите на езерото Титикака
  6. Heidiland – разходка в света на Хайди (Швейцария)
  7. При комшиите на гости (Истанбул на Нова година)
  8. При нашенци в Косово (3): На гости при гораните от Зли поток
  9. Другата Италия: Милано и Lago di Como за седмица (2)
  10. При комшиите на гости (Истанбул на Нова година) – продължение
  11. Пътешествие из Европа (2): От Грац към Милано, Верона, Бергамо и Бриг(Швейцария)