08/10/10 06:37

Към Европа с влака (6): Коледа в Англия

Продължаваме с железопътните приключения на Крум из Европа. Пътувахме с него до Белград и Виена, бяхме в Мюнхен и Тюбинген, а също и в Брюксел. За последно го оставихме в Антверепен и Брюге и Лондон, а сега ще посрещнем Коледа в Англия.

Приятно четене:

Към Европа с влака

част шеста

Коледа в Англия

25.12.2009 г. Коледа! Този ден почти нищо не работеше, затова нямаше много какво да се прави навън. Все пак се поразходихме из местния парк, където двете кучета се понатичаха и понаиграха на воля. Иначе парковете в Лондон се оказаха огромни зелени площи, перфектно поддържани, с безплатни кортове и игрища за посетителите. [caption id="" align="aligncenter" width="553" caption="Лондон, Великобритания"]Лондон, Великобритания[/caption]

26.12.2009 г. Това е датата, която почти всеки англичанин чака цяла година, за да пазарува. На този ден из цяла Англия се правят огромни намаления на всякакви стоки и продукти. Ние отидохме до

едно селце близо до Оксфорд,

където имаше една улица цялата с различни аутлети. Аз нищо не си харесах, тъй като повечето магазини бяха за по официални дрехи. 27.12.2009 г. На сутринта трябваше да си събера багажа, тъй като Инна и Джейсън очакваха гости и

последния ден в Лондон

трябваше да спя някъде другаде. След като се сбогувах, тръгнах към центъра където се срещнахме с Ева. Тя беше за празниците при приятеля си и най-накрая се разбрахме да се видим и с нея. След като се намерихме на една уговорена метростанция, отидохме да намерим някакъв интернет клуб, откъдето да мога да си резервирам някакъв хостел. Открих един с по приемлива цена за единична стая, направих резервация и след като взехме адреса се отправихме към него, за да си оставя багажа. Намиранети беше малко сложно, тъй като до него трябваше да се прекачвам и на автобус, а последните дни бях свикнал да пътувам само с метро. Е все пак се оправих оставих си багажа и се отправихме с Ева към центъра. Първото, което направихме, беше да отидем в някой спортен магазин и попаднахме на най-подходящото място. Магазин в центъра на 7 етажа, на първите 2 имаше само мъжки обувки всякакви, после женски и най-различни стоки. Аз си накупих доста неща, за мен и сестра ми и след това се отправихме на обиколка из града и някои от основните му забележителности. [caption id="" align="aligncenter" width="460" caption="Адмирал Нелсън на площад Трафалгар"]Лондон, Великобритания[/caption]

От магазина се отправихме към Трафалгар. След като поснимахме се отправихме към следващата ни спирка- Биг бен. От Биг бен излязохме на един мост на Темза откъдето се виждаше перфектно един от символите на столицата- виенското колело-„London eye”. После се отправихме към Тауър бридж, по който пресякохме Темза и покрай сградата на кметството( която тук беше с някаква модерна архитектура, отвсякъде стъкла и такива работи) стигнахме до Лондон бридж. Взехме си метрото и се отправихме към някакъв квартал, където Ева знаеше хубав пъб. Отидохме там насладих се на атмосферата вътре, изпихме няколко бири и всеки с метрото се отправи към „временнот си убежище”. Аз макар и малко трудно успях да стигна до Хостела, където се настаних и поспах 4-5 часа преди дългия път на следващия ден. 28.12.2009 г. Е този ден беше съсипващ откъм пътуване. Станах в 5.30, стигнах по някакъв начин до гарата в 6 и нещо и се качих успешно на

„влака“ за Харвик

(странни англичани, въпреки че бях на жп гарата, нямаше влак а автобус). На ферибота се качих на време и последва познатото многочасово киснене по седалките с целия багаж, докато пристигна в Хук ван Холанд. Този път поспах през повечето време, предвид ранното ми ставане сутринта и краткия сън. [caption id="" align="aligncenter" width="553" caption="Мостът Тауър (Tower bridge)"]Лондон, Великобритания[/caption]

Пристигнах по разписание на пристанището в

Холандия

и последваха многократни прекачвания за да стигна до Ниймеген, където трябваше да ме чака един мой приятел- Шийр (името му мисля че подсказва достатъчно, че е местен). Благополучно след много прехвърляния из различни влакове, не и без помоща на изключително любезните местни кондуктори, успях около 20.00 ч. да съм на гарата в Ниймеген. Трябва да отбележа, че наистина кондукторите са много любезни и на всичките ми въпроси за маршрута вадеха някакви разписания, gps-и и сякакви устройства, с които да могат да ми намерят най-краткия възможен път. И така вечерта бях при крайната ми точка за деня. Запознах се с една част от многолюдното семейство на Шийр и ми предстояха няколко изключително приятни дни в Холандия, през които лягането преди 2 ч. през ноща беше немислимо и така и не се случи. 29.12.2009 г. След като предната вечер си поотпочинах, този ден спах до късно. Е колко пък да е късно 14.00 ч., ама както и да е. И така със Шийр се поразходихме малко из града, хапнахме у тях, запознах се с цялата му рода(почти)- сестра му, малкия му брат, баща му и приятелката му, майка му, която е в друга къща на около 6-7 минутки от тази на баща му. Ние бяхме спали в къщата на майка му, но иначе бяхме по дълго време в другата. Като цяло дните, в които бях в Ниймеген, доста път изминахме между тези две къщи. Иначе всички в Холандия говорят перфектен английски и някак си се разбирахме напълно, въпреки моите не толкова добри познания. Та след като се поразходихме през деня, вечерта отидохме в някакъв клуб, където имаше музика на живо. Очаквах да е някакъв клуб като дискотека, но беше всъщност една сцена със седящи места и доста възрастни хора, освен младите. Реших, че това място, въпреки културния си вид не е за нас и отидохме на едно друго. Там наистина си беше клуб с ъндърграунд музика, имаше две групи, като първо свириха едните после другите. Освен това наливната бира беше сравнително евтина и се лееше като вода. Запознах се и с някои приятели на Шийр, а именно с холандската действителност. Чуствах се като някакъв лилипут, попаднал на парти на баскетболен отбор. Даже и половината момичета бяха високи колкото мен и на горе. Горкият Шийр, който е по-нисък от мен какво ли му е на него да живее сред такива „великани“. Иначе приятелите му се оказаха много готини, като разбраха, че нямам планове за нова година ме поканиха на парти което организират и ние разбира се приехме Очаквайте продължението Автор: Крум Божиков Снимки: авторът Още снимки от Лондон: [nggallery id=34]