07/01/11 13:38

Обиколка на България (3)

Продължаваме с офроуд обиколката на България заедно с Боян. В първата част минахме от Стара Загора до Мадара, минахме през Плиска и Никополис ад Иструм, а днес ще минем през Хотница и Булзуджа Приятно четене:

Обиколка на България

част трета

Хотнишка екопътека, крепост Хоталич и Бузлуджа

Ден 5: Голямо спане му ударихме. Сутрешното кафе го пихме към 13:00 ч. След малко чудене с.Хотница или с.Емен да е следващата ни цел, решихме да пробваме

Хотнишката екопътека

тъй като прочетох че пътеката започва с водопада. Ако ни домързи да ходим по пътеката поне водопада ще видим. След като стигнахме там решихме да пробваме и пътеката.

Хотнишка екопътека, Хотница

След като преминахме по мостчето над реката и се озовахме на отсрещния склон на каньона, пътеката се загуби из тръните. С цената на няколко драскотини и опасността от подхлъзване по отвесните скали успяхме да се доберем до равното. От там спокойно през тръните се върнахме отново до водопада. По късно от местните научихме, че пътеката стига до съседното село Русаля, ама това няма как да го разбереш тъй като пътеката нататък е доста обрасла.

Хотнишки водопад

Там имахме среща с индивид от семейство Смокообразни, който други посетители вече бяха убили с цел направата на колан. Не знам как се прави колан от змийска кожа. Това ни казаха те. Без коментар... По снимките в Wikipedia прилича на

Вдлъбнаточел смок

На връщане минахме през гр.Павликени за по-направо. Напазарихме от тамошния Penny маркет. От където си закупих чудесен комплект за готвене Fackelman и сгъваем трион, бяха на промоция. За другия къмпинг ще сме подготвени. Всъщност комплекта се оказа не особен качествен след опитите у дома не все пак върши работа. Денят завърши отново покрай скарата в с.Идилево. Ден 6: Последния ден пак се поуспахме. Събрахме багажа и потеглихме към началната точка Стара Загора. Минававайки през г.Севлиево решихме да посетим и останките от

крепостта Хоталич.

Мака и последен денят трябваше да се оползотвори. Там срещнахме една доста по-голяма роднина на Пепе, към която се отнесохме с голям еспект, даже не можах да я снимам добе. Има доста доба гледка от крепостта.

Крепост Хоталич край Севлиево

Втората спирка след Севлиево бе

в.Шипка,

който посетихме на 30.12.2010, но нямаше кой да даде печатчета затова наминахме отново. Всъщност само Живка се качи до Храм-Паметника и се възползва от промоцията. Тъй като осветлението музея било поведено имаше вход свободен и Живка се възползвала, докато ние дремехме на паркинга, тъй като ни мързеше да изкачим последните 100-на стъпала до върха. От там към

Бузлуджа.

Точно под върха Слави каза че ще пробва един алтернативен път до горе с джипката и ние го изоставихме сам и драпахме по стръмната пътека а пък той се качи по асфалтовия път до там. [geo_mashup_map] [geo_mashup_location_info] Все още не мога да си обясня защо толкова бързо се навих да сляза. Всъщност тогава не се досетих, че има асфалтов път до там. Ама дои и да знаех не бих си помислил, че ще използва него. Леко запъхтяни успяхме да стигнем до

Дом-паметника на партията

Бузлуджа

Даже влязохме вътре през един счупен прозорец. Грозна разруха цари вътре, донякъде целенасочена, до някъде случайна. ПРЕДИ: http://www.parnarov.com/2011/02/08/survayvurite-ot-buzludzha-nie-kolkoto-mozhem-da-obeshtaem-vie-tolkova-ne-mozhete-da-poiskate/ СЕГА:

Един великолепен акт на българската простащина. Опитвахме се да си представим колко величествено е изглеждало това място когато е било в разцвета си. Тогава си помислих щом това място може да се помени така за 20 години, напълно е обяснимо защо от старопрестолните ни столици след 1000 години са останали само основите на които се припичат змиите. Сигурно от Бузлуджа няма да има и толкова след 100 години. На повечето места гранитните и мамоните плочи бяха старателно откъртени, навярно за да застелят стълбището на нечия къща. По-добре да го бяха взривили и този паметник. После почетохме в интернет каква колосална сума за онова време е похарчена, за да бъде построен този паметник. Как са събирани дарения от родителите ни за да се събреат парите и т.н. Като извод от това пътешествие, мога да ви кажа че ако не беше толкова гандиозно чествана 1981 г. (1300 години Бългаия) , нямаше да видим и една 10-та от това което разгледахме. Всички въстановки по старопрестолните столици за правени в чест на този празник. Бузлуджа и НДК са открити през 1981 г. Гарата в Мадара и стълбите от нея до Мадарския конник са завършени през 1981 г. И сигурно много други неща ги дължим на този празник, но що пък да не ги разрушим, нали ни е срам от миналото ни... КРАЙ Автор: Боян Бонев Снимки: авторът Други разкази свързани с Другата България– на картата: Още пътеписи от близки места:
  1. Обиколка на България (1)
  2. Обиколка на България (2)
  3. Кратко съботно-неделно пътуване из България
  4. Кътчета от България: Връх Шипка
  5. Перник – най-ужасният град в България ;)
  6. Кътчета от България: Дряновският манастир
  7. Мото-обиколка „Родопи, морето и обратно”