10/04/16 06:37

Айляшко плаване в Йонийско море

Днес Стоян ще ни повози на яхта из Йонийско море – дръжте сe, до лятото има по-малко от година! 🙂

Приятно четене:

или

споделено сватбено пътешествие по вода

Моите много близки приятели Веси и Ицо решиха да се врекат официално във вечна вярност в началото на юли и любезно поканиха своите най-добри приятели на плаване на ветроходна яхта. Екипажът беше сформиран само от печени хора – всички по някакъв начин обвързани с младото семейство – кои кумове, кои кумци, кои добри другари.  Още повече голяма част от нас и ревностни членове на Клуба на Айляка, но за него ще разказваме друг път 🙂

Избраната дестинация беше една от класиките за плаване в Гърция, а именно

Йонийско море

или по точно неговите южни острови

Лефкада – Итака – Кефалония – Закинтос

И така датите бяха избрани в края на юли и нашите приятели, домакини и капитани Лю и Кънчо (www.moonsailing.com) очакваха да ни  посрещнат на борда на яхтата Sail Away на марината в Лефкада.

На път за там направихме

една нощувка в Метеора,

което се оказа впечатляващо преживяване. За съжаление поради късния час на пристигане успяхме да разгледаме само най-големия манастир, но и това ни беше достатъчно да се уверим, че това място е сред най-значимите за православната вяра. Особено вълнуващо е да наблюдаваш залеза от скалите на Метеора и вероятно лесно можеш да направиш аналогия с родния Белоградчик.

Карта – Плаване с яхта из Йонийско море

Вече бяхме на борда… Натоварихме целия багаж, разпределихме се по каютите, изслушахме инструктажа за безопасност, направихме първия коктейл с мента и потеглихме.

Първа спирка

остров Каламос –

първо гмуркане в изумрудено сините води на Йонийско море, бърза аклиматизация на борда на лодката и акостиране на тих кей с няколко къщички и една крайбрежна таверна. А вечерта обилна гръцка салата и бира Mythos около корабната маса. Много приказки и чудесен залез.

Плаване с яхта из Йонийско море

На следващата сутрин ранно отплаване към

остров Атокос,

защото бяхме събудени от традиционна гръцка музика идваща от борда на гръцки рибар, който истински се забавляваше да минава близо до лодките на туристите.

Голямото събитие на деня беше, че имахме рожденик на борда и то не кой да е, а младоженеца Ицо. Той се беше постарал за нас като беше направил великолепни палачинки за закуска. След няколко спирки за плуване на прекрасни заливчета акостирахме и направихме хубава скара в негова чест.

Плаване с яхта из Йонийско море Плаване с яхта из Йонийско море

Вечерта край лагерния огън начертахме и плана на пътуването ни – искахме да стигнем до Закинтос и да плаваме повече време.

След това се насочихме към

острова на Одисей – Итака

Спряхме във

Варти – типично гръцко градче,

което приютява много от яхтите плаващи в Йонийско море.

Направихме нощувка на „диво“ т.е на котва на безлюден остров. Все едно бяхме в хотел „Звездоброй“ и Млечният път беше на една ръка разстояние в нощното небе.

Плаване с яхта из Йонийско море

Плаване с яхта из Йонийско море Плаване с яхта из Йонийско море Плаване с яхта из Йонийско море

Следващата спирка беше

остров Кефалония,

който за мен е май-красивия остров, който посетихме през това плаване. Интересното е, че на всичките тези острови силно се усеща италианското влияние в архитектура, природа и т.н. тъй като те дълго време са били част от Ботуша. Пристанът ни на този остров беше гр. Порос.

След дълго и бурно плаване най-сетне достигнахме

остров Закинтос

като през това плаване усетихме и ефектите на морската болест за кратко. Веднага се насочихме към залива на прословутия кораб, който е изоставен на брега. За него има всякакви легенди, които привличат хиляди посетители всяко лято. Имахме огромен късмет, че морето беше изключително спокойно и тълпите туристи вече си бяха тръгнали. За сметка на това бяхме заобиколени от няколко баровски яхти, които приличаха на круизни кораби. Странно за мен беше, че никой предприемчив грък не беше посмял да направи beach bar до останките от кораба 🙂

Плаване с яхта из Йонийско море Плаване с яхта из Йонийско море

Закинтос е остров с отвесни варовикови скали

и на пръв поглед изглежда, че най-добрият начин на достигнеш до прекрасните му заливи е по вода т.е. с лодка, яхта и т.н. След това разгледахме и другата известна туристическа забележителност в северната част на острова, а именно подводните пещери и акостирахме в

Агиос Николакос

Започна плаването ни на обратно и първо спряхме в

градчето Сарти на о-в Кефалония

Марината на Сарти е отлично оборудвана и яхтите получават отлично обслужване. Решихме да си наемем скутери и да разгледаме острова, но се оказа, че по-изгодно е да вземем кола под наем. Речено-сторено, но разстоянията макар и малки на картата се оказаха, че отнемат време заради планинския релеф.

Отидохме до

крепостта на селцето Асос,

която открива отличен изглед към залеза, а местните таверни предлагат отлични морски специалитети.

Продължихме към Итака и нощувахме на диво близо до

град Киони

Минахме транзит през малкия остров Атокос на път за

остров Кастос

Именно през това плаване вятърът беше бурен и морето се вълнуваше сериозно.

Kastos, Гърция

Високите вълни накараха рибата да не е толкова предпазлива и след като цяла седмица се криеше дълбоко сега хванахме голяма риба тон.

Последната ни нощувка беше в малко пристанището и нашият съсед на кея беше печен морски вълк, който плаваше самотно с кучето си и очевидно беше обиколи цялото земно кълбо с лодката си.

Вече виждахме очертанията на марината в

Лефкада,

когато попаднахме в сериозен трафик от яхти, които излизаха в открито море. Все пак акостирахме сред хилядите мачти на марината и веднага се втурнахме да обикаляме острова.

Плаване с яхта из Йонийско море Плаване с яхта из Йонийско море

Отидохме до популярния спот за каране на кайт-сърф, а после прекосихме острова по третокласната пътна мрежа през планини и паланки, за да вечеряме на западния бряг в чудесен ресторант и да съзерцаваме щастливи залеза. В крайна сметка видяхме редица красиви места, но по-важното е, че ги изживяхме с добри приятели.

„Животът е като плаването – по вятъра можеш да отидеш, където си поискаш.“