06/03/11 05:53

Из Щатите надлъж и нашир (6): От Чикаго през Ниагара до Ню Йорк

Продължаваме с обиколката на Съединените щати заедно с Румяна. След каньоните на Юта и Лас Вегас, нагазихме в Калифорния, обиколихме Сан Франциско,а за последно минахме през Нациналния парк Йосемити и се видим езерото Тахо Днес ще завършим обиколката на Америка с Чикаго, Нагара и Ню Йорк. Приятно четене:

Из Щатите надлъж и шир

шеста част

От Чикаго през Ниагара до Ню Йорк

23 септември. Рано сутринта сме отново на път – посока Чикаго – този път с моя малък Фичо (Honda Fit). Пристигаме рано следобед, настаняваме се в мотел в Еванстън и се мятаме на метрото към центъра на

Чикаго

Отиваме първо до оная чудесия, която прилича на голям лъскав боб – те така и ѝ казват –

The Bean,

въпреки че официалното ѝ име е Облачната порта (Cloud Gate).

The Bean (Бобчето) или Облачната порта (Cloud Gate)– Чикаго, Илинойс

После из Милениум парк, Crown Fountain, където стени с човешки лица периодически бълват вода, а хлапетата шляпат из водата и се кефят. После по Мичигън авеню стигаме до

Великолепната миля (Magnificent Mile)

– особено лъскав участък от търговската част на града. В северния ѝ край е небостъргачът Хенкок, откъдето гледката е много хубава – качваме се точно преди залез слънце и гледаме как постепенно се запалват светлините на града. Още малко вечерно мотане по Стейт стрийт, стария град, и – време е за сън.

Великолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, ИлинойсВеликолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, ИлинойсВеликолепната миля (Magnificent Mile) – Чикаго, Илинойс

24 септември. Сутринта – разходка

из Еванстън и до Бахайския храм,

който се намира в съседното предградие – Уилмет. Апропо, такива храмове на Бахайската вяра има само по един на всеки континент и североамериканският е точно тук. Разкошен е – като от дантела – и си заслужава да се види.

Бахайски храм – Уилнет край Чикаго, Илинойс

Чикаго, ИлинойсОко – Чикаго, ИлинойсФонтан Бъкингам – Чикаго, Илинойс

Плажът на Уилмет на езерото Мичигън е особен тих и спокоен през септември. След това обикаляме дълго по Чикагските улици – първо с колата – до кея Белмонт, откъдето има хубава гледка към центъра на града, после пеша – вървим покрай река Чикаго с многото мостове, кривим вратове към върха на най-високия небостъргач тук – бившият Сиърс тауър, дето отскоро вече се казва Уилис тауър, покрай новопостроения Тръмп тауър, до Бъкингамския фонтан. Надвечер предприемаме маневри по измъкване от Чикаго, отправяме се на изток. Нощуваме в мотелче до градчето Хауи, щата Индиана. 25 септември. На сутринта продължаваме на изток, целта ни е

увеселителният парк Сидър Пойнт (Cedar Point)

Тълпата пред парка е голяма, паркингът побира стотици коли. Нареждаме се на опашка за първата чудесия-ужасия – Raptor (Граблива птица) – влакче, което те лашка и върти във всички възможни (и невъзможни!) посоки, с голяма скорост. Чакането на опашката е час! После на следващото – Corkscrew (Тирбушон), и следващото – Gemini (Близнаци)... и още... и така – до пълно размътване на мозъка! Апропо, известно време си мислех, че съм най-възрастната в парка – наоколо бяха все хлапетии – но в един момент се успокоих, че не съм – видяхме едни баба и дядо, които със сигурност бяха над 70-годишни (а може и над 80?!), но пък с какъв блясък в очите! Нощуваме в

градчето Сандъски,

край което е паркът.

Увеселителен  парк Сидър Пойнт (Cedar Point) – Сандъски, САЩ

Увеселителен парк Сидър Пойнт (Cedar Point) – Сандъски, САЩ

26 септември. Караме на изток по брега на езерото Ери. Посока –

Ниагара!

В ранния следобед сме вече там. Ехааа, чудо-чудо! Ненапразно Алеко се е дивил толкоз. Аз съм тук за четвърти път, но всеки път ахвам като за сефте, щом го видя! Мога да гледам с часове тая вода, дето се хвърля с главата надолу като луда! Качваме се на корабче, което ни отвежда направо отдолу под водопада, ехааа! Здрачава се и гледката става още по-вълшебна. От канадския бряг отсреща пускат светлини. Някой някъде казва, че в неделя обикновено имало фойерверки (днес е неделя). Разпитваме, но никой не знае със сигурност кога и дали. Чакаме, като запълваме времето с ахкане и охкане. Няма фойерверки – преместили ги били в петък... карай!

Ниагара

27 септември. Газ към Ню Йорк сити! Пресичаме горната част на

щата Ню Йорк (Upstate New York),

в градчето Сиракюз попадаме в задръстване, точно когато бензинът ни е почти на нула – какво ли е да ти свърши бензинът, когато си в задръстване, хе-хе! – ама успяваме да се измъкнем. Времето е почнало да се разваля – току превалява. Пристигаме в

Ню Йорк

по здрач, имаме резервиран хотел в Бруклин. Караме към мястото на хотела, наоколо кварталите са отначало лъскави и прилични, постепенно стават все по-мърляви и около хотела вече са съвсем обезпокоителни. Хотелът е приличен, изглежда доста нов, но околността хич не ни се нрави... Спестяваме си разходката из нея. Прекарваме нощта, надничайки през прозореца да проверяваме дали колата ни е още там ;) 28 септември. Сменяме хотела с един в Ню Джърси. Навън вали и се отдаваме на почивка – гледаме сериалчета, устройваме си 'The Big Bang Theory' маратон :). Вечерта сме с Наско и Сара, вечеряме заедно, те разказват за пътуването си из Франция, а ние – за нашето пътуване. [geo_mashup_map] [geo_mashup_location_info] 29 септември. Отиваме с влакчето до Ню Йорк, шматкаме се цял ден с огрооомен кеф. Чудесен град, град на градовете! Ако мога да си избера едно място на Земята, където да живея, май това ще е :) Шляем се до късно – по Бродуей и Таймс скуеър, надолу до Юниън скуеър, Гринидж вилидж, Ийст вилидж, Уошингтън скуеър, обратно към Бродуей, точно където са всичките театри и вечерни забавления, пак около Таймс скуеър... Вечерта отново сме с Наско и Сара, в мексикански ресторант.

Таймс скуер, Ню Йорк

30 септември. Дорка се качва на самолета за България, а аз поемам обратно към Кълъмбъс. Почти по целия път вали като из ведро. Късно вечерта се прибираме с Фичо, с 2000 мили зад гърба си. Край Автор: Румяна Койнова Снимки: авторът Други разкази свързани със Съеднинените щати – на картата: Още пътеписи от близки места:
  1. Из Щатите надлъж и нашир (5): Йосемити, езерото Тахо и езеро Моно
  2. До Чикаго и назад – през Атлантическия океан (2): Ниагара и Ню Йорк
  3. Из Щатите надлъж и нашир (2): Каньони и Лас Вегас
  4. Из Щатите надлъж и нашир (4): Калифорния и Сан Франциско
  5. Из Щатите надлъж и нашир (3): Холивуд и другата Калифорния
  6. Из Щатите надлъж и шир (1): Каньоните на Юта
  7. Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола(3): По пътищата в САЩ, пътуване до Чикаго и Ниагара, канадска виза и Канада
  8. До Чикаго и назад – през Атлантическия океан (1): Яхта от Чикаго
  9. Из Новия свят – една бригадирка в Щатите :)
  10. Ах, този Ню Йорк!
  11. Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола(15): Ню Йорк!