01/17/13 09:43
(http://www.klassa.bg/)

Новият Евгений Онегин идва от Франция

Баритонът Евгений Алексиев е новият Онегин на българската оперна сцена. Той е изпълнител с международна известност. По покана на акад. Пламен Карталов е за трети път в Софийската опера. Публиката го помни от последната му изява в родината през април 2012-та, когато той игра Родриго в операта „Дон Карлос" на Верди. Алексиев е млад творец, изпълнен с енергия, който пожелава на всички да намерят свобода за духа си - да бъдат като трубадурите: необременени с политика, без оковите на партийните пристрастия, волни като птиците. „Живея във Франция, Германия, Швеция, Швейцария, Америка - навсякъде, където е моята работа. Там е и моето семейство, твърди певецът. Според Евгений операта, като комплексно изкуство, има бъдеще. Тя винаги е жив спектакъл, който обединява музика, диригент, режисьор, артисти, хор, балет и изисква различни видове концентрации. Операта задължава хладнокръвно дистанциране от образа, който се пресъздава. Според певеца „Евгений Онегин" е актуална и днес опера. Вече я е играл във Франция: „Евгений Онегин го правих с режисьор от театъра, Мишел Фу. Всичко при него е взаимоотношения, действие. Декорът не беше скъп- рисуван декор. Концентрацията на Мишел и на артистите беше върху психологията на героите, разкрита в техните контакти, а не в описателната режисура” споделя Евгений Алексиев. Той има свое виждане за мястото на оперния театър днес: „Неведнъж съм ходил като гост в различни училища в Бордо. Говорим с младежите за различни опери и виждам, че когато ги докосне звукът на моя глас, неговите вибрации, те се променят. Затова за операта няма никакви бариери - възрастови, политически, исторически. Тя е вечна. Операта не може да умре. Пълна е с чувства, емоции, светлина , които чакат да бъдат изразени. Станах изключително взискателен и дисциплиниран, откакто пея в операта.. Започнах да уча езици: руски, италиански, немски, английски, защото ми е чудно как може да се пее на даден език, след като не го владееш. Така правят всички певци, които работят талантливо на сцената. Например, когато Мирела Френи трябваше да играе в Америка ролята на Татяна от „Евгений Онегин", тя учи цели 8 месеца руски в една библиотека. Знаенето на езика дава винаги голяма дълбочина на образа. Вярвам, че и на сцената на Софийската опера постановката на „Евгений Онегин" ще стане актуална и с връзка с класическите произведения на Пушкин и на Чайковски. След време бих искал да пея ролята на Мефистофел в „Проклятието на Фауст" от Берлиоз, а също така Яго от „Отело", казва певецът.




Facebook TwitThis Google del.icio.us Digg Svejo Edno23 Email

Свързани новини:

новини от България
graphic
спортни новини
graphic

Бързи връзки


Търсене


Архив

RSS Абонамент

Новини от Грамофон

"Новини от Грамофон" - Следете последните новини от България и чужбина обединени на едно място. Обновяват се през 1 минута.

 

  •  

Ново: Публикуване